لینک های دسترسی

Breaking News

بانوی افغان تبار در کابینه جدید کانادا وزیر شد


جاستین ترودو، صدر اعظم جدید کانادا بعد از مراسم تحلیف به جمعیت حاضر بیرون سالون ریدیو سخنرانی می کند.
جاستین ترودو، صدر اعظم جدید کانادا بعد از مراسم تحلیف به جمعیت حاضر بیرون سالون ریدیو سخنرانی می کند.

یک بانوی افغان در کابینه دولت جدید کانادا به حیث وزیر مراسم تحلیفش را به جا آورد. مریم منصف از ایالت اونتاریو به حیث وزیر نهادهای دموکراتیک در فهرست ۳۱ عضو کابینه جاستین ترودو، صدر اعظم جدید کانادا قرار دارد.

در کابینه جدید کانادا ۱۵ زن شامل است. آقای ترودو مراسم تحلیفش را چهارشنبه بجا آورد و به این ترتیب به حاکمیت ۱۰ ساله حزب محافظه کار آن کشور پایان داد.

وزرای جدید آقای ترودو که اکثرا بین سنین ۳۵ و ۵۰ ساله اند نیز مراسم تحلیف شان را چهارشنبه بجا آورده اند.

ترودو رهبری حزب لیبرال کانادا را در پیروزی انتخابت پارلمانی ماه گذشته آن کشور به عهده داشت. حزب لیبرال ۱۸۴ کرسی در پارلمان کسب کرد درحالی که حزب محافظه کار استفن هارپر ۹۹ کرسی به دست آورد.

آقای ترودوی ۴۳ ساله اکنون پای بر جای پای «پییر ترودو»، پدر متوفی اش گذاشته است که تقریبا دو دهه در سمت صدراعظمی کانادا ایفای وظیفه کرد.

وقتی خبرنگاری از آقای ترودو بپرسید که چرا تعادل جنسیتی در کابینه شما بسیار مهم است - ۱۵ وزیر زن و ۱۵ وزیر مرد - ترودو گفت "به خاطر سال ۲۰۱۵".

  • 16x9 Image

    محمد احمدی - واشنگتن

    محمد احمدی از سال ۲۰۰۷ به کار در رادیو صدای امریکا در واشنگتن آغاز کرد. او از سال ۲۰۰۱ کار خبرنگاری را به حیث گزارشگر آزاد رادیو صدای امریکا آغاز کرد و در ایران و شهرهای مختلف افغانستان گزارشگر بود. محمد احمدی یک سال گزارشگر تلویزیون آشنا صدای امریکا در کابل نیز بود.

XS
SM
MD
LG