لینک های دسترسی

Breaking News

دختران بایسکل‌ران شش ماه از تمرین بازمانده‌اند


اعضای تیم ملی بایسکل‌رانی می‌گویند که به دلیل ضبط شدن بایسکل‌های شان، شش ماه می‌شود که از تمرین و شرکت در مسابقات ورزشی بازمانده‌اند.

صادق صادقی، رئیس پیشین فدراسیون بایسکل‌رانی افغانستان به اتهام اختلاس و فروش بایسکل‌های ورزشی در ماه سرطان سال ۱۳۹۷ شمسی از سوی پولیس مبارزه با جرایم سنگین وزارت داخله بازداشت و دوسیه‌اش به لوی سارنوالی فرستاده شد.

در پی بازداشت رئیس فدراسیون بایسکل‌رانی، پولیس مبارزه با جرایم سنگین، بایسکل‌ها و پیراهن‌های ورزشی اعضای تیم بایسکل‌رانی کشور را نیز ضبط کرد.

سونیا سلطانی، عضو تیم ملی بایسکل‌رانی می‌گوید، بعد از اینکه اداره جرایم سنگین بایسکل‌های آنها را ضبط کرده، دیگر نتوانسته به تمرینات خود ادامه بدهد.

کبری صمیم، عضو دیگر تیم ملی بایسکل‌رانی می‌گوید که چند روز قرار است یک مسابقه ورزشی برگزار شود، اما به دلیل نداشتن بایسکل‌ نتوانسته برای شرکت در این مسابقه، آمادگی بگیرد. او می‌گوید که قبلا چند ساعت در روز تمرین می‌کرد، اما شش ماه می‌شود که از تمرین بازمانده است.

صادق صادقی، رئیس پیشین فدراسیون بایسکل‌رانی، در ماه سرطان سال جاری در حال فروش یک عراده بایسکل ورزشی که ارزش آن ۲۰۰۰ دالر امریکایی بود از سوی پولیس مبارزه با جرایم سنگین بازداشت شد.

پولیس همچنین از منزل شخصی آقای صادقی، ۲۰عراده بایسکل ورزشی و۱۰۰۰ دالر امریکایی پول اپراتیفی نشانی شده را بدست آورد. آقای صادقی برای مدتی در بازداشت بود، اما بعدا آزاد شد.

جمشید رسولی، سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان می‌‌گوید دوسیه فساد مالی رئیس پیشین فدراسیون بایسکل‌رانی نیاز به تحقیقات بیشتر داشت. به همین دلیل، سارنوال مربوطه تصمیم گرفت که آقای صادقی را به قید ضمانت معتبر آزاد کند.

آقای رسولی گفته است که تبادل اطلاعات برای روشن شدن قضیه زمان گیر بوده و نیاز بود تحقیق شود که چگونه این بایسکل‌ها در اختیار آقای صادقی قرار گرفته و او این بایسکل‎‌ها را چگونه ‌فروخته است.

آقای رسولی در مورد اینکه چرا بایسکل‌های اعضای تیم بایسکل‌رانی ضبط شده است، گفت برای روشن شدن اینکه بایسکل ها از بودجه فدراسیون تهیه شده و یا از کمک کدام نهاد خارجی.

سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان می‌گوید که تحقیقات سارنوالی در مورد دوسیه فساد رئیس پیشین فدراسیون بایسکل‌رانی تکمیل شده است و این دوسیه به زودی به محکمه فرستاده می‌شود.

او افزود که همزمان با این، سارنوالی به پولیس دستور خواهد داد که بایسکل‌های ضبط شده را به فدراسیون بایسکل‌رانی تحویل بدهد.

XS
SM
MD
LG