لینک های دسترسی

Breaking News

اخبار امروز در چند سطر


اخبار امروز در چند سطر
اخبار امروز در چند سطر

افغانستان

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان به روز یک شنبه پس از پنج روز تظاهرات مرگبار، یک بار دیگر از مردم خواست تا آرامش را حفظ کنند. در جریان تظاهرات که در احتجاج به سوختاندن نسخۀ های قرآن کریم راه اندازی گردید، به شمول چهار عسکر امریکایی، 30 تن کشته شده است. حکومات کشور های عضو ناتو از مشاورین خویش خواسته اند تا وزارت خانه های افغانستان را ترک گویند. این تصمیم بعد از آن اتخاذ گردید که روز گذشته دو نظامی امریکایی درمحوطه وزارت امور داخلۀ افغانستان به ضرب گلوله کشته شد.

پاکستان

آژانس خبررسانی اسوشیتدپرس گزارش میدهد که حملات طیاره های بدون پیلوت ایالات متحده نسبت به آنچه که گفته میشود، کمتر باعث تلفات غیرنظامیان میگردد. خبرنگار اسوشتید پرس در مصاحبه با 80 تن از باشندگان قرا در مناطق قبایلی وزیرستان شمالی دریافته است که حملات طیاره های بدون پیلوت بیشتر باعث مرگ شورشیان میشود.

طبق یک خبر دیگر حکومت پاکستان منزل اسامه بن لادن رهبرسابق شبکۀ القاعده در شهر ایبت آباد پاکستان را تخریب کرد.

ایران

وزارت دفاع ایران گفته است که تقویت اردوی لبنان از سیاست های ستراتیژیک آن کشور محسوب میشود. این خبر در صفحۀ انترنتی وزارت دفاع ایران پس از ملاقات جنرال احمد وحیدی وزیردفاع آن کشور با همتای لبنانی اش به نشر رسید. ایران یکی از حامیان کلیدی گروه حزب الله لبنان به شمار میرود.

اسرائیل

بنیامین نتن یاهو صدر اعظم اسرائیل میگوید، برنامۀ هستوی ایران بدون مکث به پیش میرود و این موضوع در محراق توجه ملاقات وی با براک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده قرار خواهد داشت. قرار است نخست وزیر اسرائیل به تاریخ پنجم ماه مارچ با رئیس جمهور اباما در واشنگتن ملاقات کند.

سوریه

صبح روز یک شنبه در شهر درعا سوریه با صدای گلوله باری آغاز گردید. گروه حقوق بشر سوری مستقر در بریتانیا میگوید که حد اقل دو تن در گلوله باری روز یک شنبه در شهر درعا کشته شد. همچنان گروه های مستقل محلی و فعالین خبر داده اند که خشونت در چندین ساحۀ دیگر آن کشور همچنان ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG