لینک های دسترسی

Breaking News
بلاگ زنده
بلاگ زنده

آنچه که گذشت - پوشش لحظه به لحظۀ انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

تازه‌ترین خبرها و گزارش‌ها از انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان ۱۳۹۸ افغانستان را در اینجا دنبال کنید.

رای‌دهی رسما پایان یافت

رای‌دهی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان رسما به پایان رسیده است. این برنامه که قرار بود ساعت سه بعد از ظهر تمام شود، برای دو ساعت تمدید شده بود. هنوز گزارش رسمی از تعداد شرکت کنندگان در این انتخابات منتشر نشده است.

'زندانیان از حق رای محروم مانده اند'

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که زندانیان واجد شرایط در کابل از رای‌دهی محروم بوده اند. این کمیسیون گفته که در زندان پلچرخی کابل نزدیک به ۱۱ هزار و در زندان زنانۀ کابل، ۲۵۰ زندانی به سر می‌برند، اما مواد انتخاباتی به این دو زندان منتقل نشده بود تا بتوانند رای بدهند. به گفته کمیسیون حقوق بشر، وضعیت در زندان‌های ولایات بامیان، کنر و لغمان نیز همین‌گونه بوده است.

'رای‌دهی در ۴۵۰۰ مرکز ادامه دارد'

حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفته است که با تمدید زمان رای‌دهی تا ساعت پنج بعد از ظهر، رای‌گیری در حدود ۴۵۰۰ مرکز در سراسر افغانستان ادامه دارد.

'نتایج انتخابات تا سه هفتۀ آینده اعلام می‌شود'

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفته است که نتایج انتخابات ریاست جمهوری تا سه هفتۀ آینده اعلام می‌شود. اعلام نتایج انتخابات افغانستان در گذشته روندی بسیار زمان‌گیر و جنجال‌برانگیز بوده است. اما مقامات کمیسیون گفته اند که این بار سیستم‌های جدید انتخاباتی اجازه می‌دهد اعلام نتایج با سرعت بیشتری صورت گیرد.

ادامۀ مطلب

XS
SM
MD
LG