لینک های دسترسی

Breaking News

ناتو دو طیارهء A-۲۹ دیگر به قوای هوایی افغانستان داد


جنگنده های A-29 قدرت حمل ۲۰۰ کیلوگرام مهمات را دارد.
جنگنده های A-29 قدرت حمل ۲۰۰ کیلوگرام مهمات را دارد.

نیروهای ائتلاف به رهبری ناتو در افغانستان دو طیارهء جنگی دیگر نوع A-۲۹ را در اختیار نیروهای امنیتی و دفاعی در شهر مزارشریف افغان قرار داد.

جنرال هارد مورد رینک فرمانده نیرو های حمایت قاطع در شمال افغانستان در صحبت با صدای امریکا گفت که این طیاره ها بخشی از کمک های تعهد شدۀ ناتو به نیروهای افغان است.

پیش از این نیز دو طیارهء جنگی نوع A-۲۹ به دولت افغانستان در کابل تسلیم داده شده بود. به گفتۀ برخی مقامهای نظامی افغان، انتظار می رود که ناتو در آیندۀ نزدیک طیاره های بی پیلوت را نیز در اختیار سربازان افغان قرار دهد.

جنرال عبدالحمید حمید فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین درصحبت با صدای امریکا گفت که این طیاره ها می تواند درکنار شش بال طیاره دیگر در نبرد بر ضد مخالفان مسلح، موثر واقع شود. او افزود که نیروهای افغان در بخش کشف به کمک نیروهای ناتو نیاز دارد.

طیاره های A-۲۹ که ساخت ایالات متحدۀ امریکا می باشد و بار نخست در جنگ دوم جهانی به کار گرفته شدند، با داشتن دو سرنشین و مجهز بودن با تکنالوژی جدید، به گفتۀ نظامیان افغان از کارآیی خوبی در جنگ برخوردار است.

جنرال اشرف کاکر فرمانده عمومی قوت های هوایی در شمال افغانستان می گوید که جنگنده های A-29 توانایی انتقال ۲۰۰ کیلوگرام مهمات را دارد.

تا هنوز ۱۲ بال طیاره بم افگن از سوی نیروهای ناتو به قوای مسلح افغانستان داده شده است و قرار است تا سال ۲۰۱۸ کم از کم ۴۸ طیارۀ جنگی برای سربازان افغان فراهم شود.

XS
SM
MD
LG