لینک های دسترسی

Breaking News

ارگ: اطلاق "نظام استبدادی" بر حکومت نادرست است


فشار ها و انتقاد های ایتلاف ها و احزاب سیاسی بر حکومت وحدت ملی این روز ها افزایش یافته اند .

عطا محمد نور، عضو رهبری ایتلاف نجات أفغانستان، و رنگین دادفر سپنتا عضو حزب محور مردم افغانستان، در واپسین مورد از سیاست های ملی و بین المللی حکومت انتقاد کردند و گفتند که حکومت وحدت ملی "استبدادی" است و تنها از سوی چند تن اداره می شود .

ریاست جمهوری افغانستان می گوید که حکومت وحدت ملی نظام دیموکراتیک است و برچسب های نظام استبدادی در برابر حکومت نادرست استند .

هرچند ریاست اجراییۀ افغانستان تا کنون در بارۀ اظهارات اخیر عطا محمد نور، والی بلخ، واکنشی نشان نداده، اما آقای عبدالله پیش از این در برابر همین گونه اظهارات گفته است که سیاسیون افغانستان باید در سخنان خود منافع ملی را در نظر گیرند .

برخی از کارشناسان و اعضای نهاد های مدنی می گویند که اگر حکومت وحدت ملی در سیاست های خود تغییر نیاورد، وضعیت افغانستان بحرانی تر خواهد شد.

بیشترین انتقاد ها در برابر حکومت وحدت ملی از سوی افرادی مطرح می شوند که خود در حکومت نقش دارند. برخی از کارشناسان این وضعیت را نگران کننده می دانند.

با این حال هرگونه ناتوانی حکومت ها و نبود تفاهم ملی در هر کشوری، نگرانی هایی را به همراه دارند و بشترین آسیب را بر شهروندان وارد می کند .

واکنش ها در برابر گفته های عطا محمد نور
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:25 0:00

XS
SM
MD
LG