لینک های دسترسی

Breaking News

قصر سفید حمله شام جمعه بر شهر کابل را تقبیح کرد


نمای از حملۀ شام گذشته در کابل
نمای از حملۀ شام گذشته در کابل
قصر سفید طی بیانیه یی حملۀ دیشب در کابل را تقبیح کرده و گفت که هیچ توجیهی برای کشتن افراد بی گناه ملکی بشمول امریکائیان که برای کمک به افغانستان حضور دارند وجود ندارد.

در همین حال، بن کی مون، منشی عمومی ملل متحد و حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان حمله دهشت افگنی شب گذشته را به شدیدترین الفاظ محکوم کردند.

اریل گیتانیس سخنگوی ملل متحد تائید نمود که در میان کشته شدگان وابل عبدالله نماینده صندوق بین المللی پول در افغانستان و سه کارمند ملل متحد شامل است.

آقای گیتانیس گفت از این حادثه شدیداً حیرت زده می باشد" بسیار متاثر استیم، برای ما یک روز دشوار است. ما در این حمله چهار کارمند ملل متحد را از دست دادیم. می توانید حدس بزنید که برای کارمندان دیگر ما چقدر دشوار خواهد بود. این نوع حملات بر افراد ملکی غیر قابل قبول بوده و باید متوقف گردد."

گیتانیس می افزاید "این حمله تعهد ملل متحد در برابر افغانستان را تغییر نمی دهد."

واکنش مقام های امنیتی افغان

وزیر داخله افغانستان خواهان اعزام هر چه زودتر یک هیات از جانب ایالات متحده برای مذاکره روی توافقنامه امنیتی دو جانبه گردیده است.

محمد عمر داودزی می گوید که امضا نکردن توافقنامۀ امنیتی با ایالات متحده به این معنی نیست که طالبان به میز مذاکره خواهند نشست.

حشمت ستانکزی سخنگوی پولیس کابل نیز کشته شدن شهروندان خارجی را در حملۀ شام گذشته تایید کرد که گفت"متاسفانه، تعداد تلفات به ۲۱ نفر رسیده است که شامل ۱۳ تبعه خارجی و هشت افغان می باشد. که ۴ زن خارجی و یک زن افغان نیز در این بین شامل است. دو تن دیگر زخمی شده اند که به شفاخانه انتقال یافته اند."

ادعای توانمندی طالبان

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، در حالیکه مسئولیت این حمله را متقبل میشد به صدای امریکا گفت" اگر طالبان قادر میشوند جنجگجویان خود را به منطقه که به گفته مقام های افغان خط سرخ است و مامورین ارشد قوای اشغالگر غربی در آن زیست میکنند، جابجا کند، این نشان میدهد که طالبان قادر به تسخیر دوباره کشور میباشند."

مجاهد گفت که این حمله در انتقام جویی به عملیات چند روز قبل قوای افغان علیه تندروان در ولایت پروان صورت گرفته است.
تلفات بیست و یک نفر در حمله شام جمعه در کابل
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:57 0:00

در آخرین انکشاف، وزیر داخلۀ افغانستان در صفحۀ تویتر خود اعلام کرده که وظیفۀ آمر حوزۀ دهم امنیتی شهر کابل را در ارتباط به واقعۀ دیروزی در ساحۀ تحت پوشش امنیتی وی، به تعلیق در آورده است.
  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG