لینک های دسترسی

Breaking News

وقوع یک سلسله حملات در شهر کابل


شورشیان یک سلسله حملات انسجام شده را روز یکشنبه در شهر کابل انجام دادند. انفجارات و گلوله باری ها بیشتر سه ساحۀ را تکان داد که دوایر دولتی، سفارت خانه های کشور های غربی و پایگاه های ناتو در آنجا ها موقعیت دارد.

حمله اول امروزی در ساحه وزیر اکبر خان بود که یک تعداد سفارت خانه ها به شمول سفارت ایالات متحده و قرارگاه مرکزی ناتو در آنجا موقعیت دارد.

خبرگزاری رویترز به نقل از مطبوعات افغانستان گزارش داده است که شورشیان بر هوتل کابل ستار در نزدیکی قصر ریاست جمهوری و سفارت ایران حمله نموده، و دود غلیظی از آنجا بلند می شد.

به اساس گزارش اسوشیتد پرس، شورشیان که در یک عمارت بلند موضع گرفته بودند، به هر طرف راکت پرتاب می نمودند. با وجودیکه واضح نبود که هدف شان کجا بود ولی چنین معلوم می شد که توجه شان را به سفارت برتانیه معطوف داشته بودند.

در عین زمان باشندگان محل از حمله بر عمارت پارلمان گزارش دادند. محمد حسن یک تن از منسوبین پولیس محل حمله بر عمارت پارلمان را تائید نمود.

گزارش همچنان حاکیست که شلیک هاوان بر یک قرارگاه قوای ناتو در مربوطات حوزۀ نهم صورت گرفت. عساکر ترکی و یونانی به این حملات پاسخ گفتند.

یک افسر پولیس گفت که حمله کنندگان انتحاری در یک ساختمان بلند منزل موضع گرفته و از آنجا به مرکز تعلیمی نظامی کابل گلوله باری می نمودند.

حملات دیگری در ولایات لوگر، پکتیا و ننگرهار نیز صورت گرفته است.

ذبیح اله مجاهد سخنگوی طالبان با ارسال پیام کوتاه تلیفونی به اسوشیتد پرس مسوولیت حملات جاری را به عهده گرفته و گفته است که گروهی از بمگذاران مسلح، حملات را بر دفتر مرکزی ناتو، عمارت پارلمان و شماری از اقامتگاه های دپلومات ها انجام داده اند. تا کنون گزارشی در مورد تلفات در دست نیست.

هفته قبل مجاهد گفت که طالبان برای یک سلسله حملات آمادگی می گیرند. وی در بیانیه یی که روز پنجشنه در انترنت به نشر رسید گفته بود که مقامات ناتو باید حوصله داشته باشند زیرا قوماندانان طالبان برای انجام حملات منتظر موقع مساعد خواهند بود.

در همین حال سفارت امریکا با انتشار بیانیه یی گفت که حملات در مجاورت سفارت صورت گرفت است.

سفارت ایالات متحده امریکا در کابل بعد از شنیدن صدای انفجار و شیلیک ها در ساحه، طبق اصول کاری خویش در حال حاضر تمام فعالیت هایش را متوقف نموده است. مقامات سفارت گفته اند که تمام کارمندان این سفارت مصوون و محفوظ می باشد.

XS
SM
MD
LG