لینک های دسترسی

Breaking News

بهادر زاده، حریف آسترالیایی‌اش را شکست داد


سیر بهادر زاده، معروف به "The Great" به ۲۴ مین پیروزی اش در رینگ MMA دست یافت
سیر بهادر زاده، معروف به "The Great" به ۲۴ مین پیروزی اش در رینگ MMA دست یافت

سیر بهادر زاده، ورزشکار رقابت های رزمی مختلط یا MMA، شنبه شب رقابت با حریف آسترالیایی اش را برنده شد.

بهادر زاده، راب ویلکینسن ۲۵ ساله را در میدان دوم با یک ضربۀ غافلگیر کنندۀ گراد، بی موازنه کرد و به زمین زد. پس از آن این ورزشکار افغان، با استفاده از فرصت ویلکینسن را نگذاشت که روی پا بایستد و او را با حملات سهمگین و متواتر مشت هایش، ضربه فنی یا "ناک اوت" کرد.

ویکلینسن در روند اول بازی، کارکردگی خوبی از خود به نمایش گذاشت و بهادر زاده را در چند مرحله غافلگیر کرد؛ اما، در روند دوم، پس از گذشت ۳ دقیقه و ۱۰ ثانیه، مشت غافلگیر کنندۀ بهادر زاده، ویکلینسن را از ادامۀ رقابت منصرف کرد.

بهادر زاده پس از رقابت در حالیکه بیرق افغانستان را بر دوش کشیده بود در مصاحبه یی به تماشاچیان گفت "ببخشید اگر دیرتر حریفم را ناک اوت کردم، اما به بهترین وجه به پیروزی رسیدم".

سیربهادر زاده که همیشه در رینگ های رقابت های رزمی آمیخته به نمایندگی از افغانستان مسابقه می کند، به هوادارانش گفت "باوجودیکه من به نمایندگی از افغانستان در این رینگ مسابقه کردم، اما نتیجۀ این رقابت به شما هم تعلق می گیرد؛ چرا که، شما را هم دوست دارم."

این ورزشکار رقابت های رزمی گفت که در چهار سال گذشته به خاطر "مصدومیت" که عاید حالش بود نتوانسته بود بیشتر در رینگ حضور یابد اما اکنون با "آمادگی بیشتر" به میدان برگشته است.

سیربهادر زاده به هواداران افغانش به زبان دری عید قربان را تبریکی داد و گفت که به زودی به افغانستان بر می گردد و "این پیروزی" را یکجا با افغان ها تجلیل می کند.

بهادرزاده که تا کنون ۳۰ رقابت را رزمی مختلط را انجام داده است؛ ۲۳ بار حریف هایش را ناک اوت کرده، ۶ بار رقابت را باخته است و یک بار هم نتیجۀ رقابت مساوی شده است.

راب ویلکینسن، در وزن متوسط، پیش از رویارویی با سیر بهادر زاده، جمعاً ۱۲ رقابت کرده که ۱۱ بار برنده شده و ۱ بار هم طعم شکست را چشیده است.

رقابت های رزمی مختلط یا MMA، در این اواخر توجه زیاد تماشاچیان و علاقمندان ورزش های رزمی را در داخل و خارج افغانستان به خود جلب کرده و باعث شده تعدادی از جوانان و نوجوانان به آموزش حرفه یی این رقابت ها رو آورند.

XS
SM
MD
LG