لینک های دسترسی

Breaking News

عطا نور: در شمال، جنگ طالب نه بلکه جنگ قدرت ها است


آقای نور در مراسم گشایش دومين نمايشگاه مشترک افغانستان – ايران در بلخ صحبت میکرد.
آقای نور در مراسم گشایش دومين نمايشگاه مشترک افغانستان – ايران در بلخ صحبت میکرد.

عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ میگوید که از جنگ نیابتی بین قدرت های منطقه در افغانستان نگران بوده، و تاکید می ورزد که برای سرکوب دهشت افگنی و نا امنی، در دولت انگیزه وجود ندارد.

آقای نور این نکات را در مراسم گشایش دومين نمايشگاه مشترک افغانستان – ايران در بلخ ابراز نمود. سرپرست ولایت بلخ به جنگ و بی ثباتی در افغانستان اشاره کرد و آن را جنگ افغانستان و یا جنگ طالبان نه، بلکه مقابله میان قدرت ها خواند.

سرپرست ولایت بلخ گفت: "در شمال جنگ چهار تا طالب نیست! در شمال جنگ قدرت هاست. متوجه باشید، هشیار باشید، منسجم باشید!"

عطا محمد نور همچنان حکومت را مورد انتقاد قرار داد و گفت که "نباید با داشتن ۳۵۰ هزار نیرو، منتظر حضور دشمن" باشد، بلکه دشمن باید "قبل از شکل گرفتن" نابود گردد.

درهمین حال محمد رضا بهرامی سفير ايران در افغانستان که برای گشایش نمایشگاه مشترک چهار روزه، به شهر مزار شریف آمده بود، با ستایش از ایجاد روابط تجاری بین افغانستان و ایران، تاکید ورزید که أفغانستان میتواند یک نمونۀ جدید برای انكشاف منطقه باشد.

سفیر ایران افزود که نا امنی و افراطگرایی، هر دو کشور را به چالش کشانیده است.

در نمایشگاه چهار روزه ایران- افغانستان محصولات و تولیدات هر دو کشور در ۴۵ غرفه به نمایش گذاشته میشود که شامل فرآورده های تولیدی، غذایی وغیر غذایی، صنایع دستی محصولات طبی، زراعتی و ساختمانی است.

تولید کنند گان درشمال افغانستان، عدم توجه دولت را سبب رکود شمار زیادی از کارخانه های تولیدی میخوانند. در حالی که از ٥٢٢ فابريكه تولیدی در بلخ ، بیشتر آنان به دلیل نبود انرژی برق، گاز، و مواد خام، با مشکل تولید مواجه اند.

XS
SM
MD
LG