لینک های دسترسی

Breaking News

پیروزی تاریخ ساز تیم کرکت افغانستان


لحظۀ پیروزی در مقابل زمبابوی
لحظۀ پیروزی در مقابل زمبابوی

در ادامۀ سلسلۀ از رقابت های بین المللی، افغانستان برای انجام پنج رقابت یک روزه و دو رقابت ۲۰ اووره به زمبابوی رفت. برای برنده شدن در این سلسلۀ از رقابت ها باید هر جانب تلاش میکرد تا در سه رقابت برنده شود.

در چهار رقابت نخست، دو بار افغانستان و دو بار زمبابوی برنده شد و در نهایت سرنوشت این سلسلۀ از رقابت ها در بازی امروز تعیین گردید که از آن تیم ملی کرکت افغانستان پیروز بدر آمد.

زمبابوی پس از آن که برنده قرعه شد، افغان ها را به بیتنگ دعوت کرد. نورعلی ځدران که نخست بازی را برای افغانستان آغاز کرده بود پس از انجام دادن ۵۴ دوش از میدان حذف شد. به همین ترتیب محمد شهزاد ۲۶، محمد نبی ۵۳، اصغر ستانکزی ۳۸، میرویس اشرف ۲۱و دولت ځدران ۱۳دوش انجام دادند. اما سمیع الله شینواری، نجیب الله ځدران، شفیق الله شفق و راشد خان هر کدام در کمتر از شش دوش از میدان حذف شدند.

در مقابل تیم ملی کرکت زمبابوی که در تناسب به افغانستان یک تیم با تجربه بوده، عضویت کامل شورای بین المللی کرکت داشته و در ردیف تیم های درجه اول قرار دارد، آغاز بدی داشت. سه بازیکن ردۀ نخست این تیم یکی پی دیگر در کمتر از پنج اوور نخست از میدان حذف شدند. اما این روند در این جا خاتمه نیافت و بازیکنان زمبابوی نتوانستند در مقابل بالران افغان تاب بیاورند و یکی پی دیگر از میدان حذف شدند.

یگانه بازیکن تیم ملی کرکت زمبابوی که توانست بازی خوبی را به نمایش بگذارد، شان ویلیم بود که به نفع تیمش ۱۰۲دوش انجام داد اما در اخیر او نیز از میدان حذف شد.

در نهایت تمامی بازیکنان تیم زمبابوی در ۴۴.۱ اوور از میدان حذف شدند و توانستند فقط ۱۷۲دوش انجام دهند.

دولت ځدران
دولت ځدران

دولت ځدران با حذف چهار بازیکن تیم حریف، جایزۀ "مردم میدان" را از آن خود کرد اما شان ویلیم از تیم زمبابوی نیز در آن جایزه شریک شناخته شد.

این رقابت برای تیم کرکت افغانستان به این دلیل تاریخ ساز شد که تیم ملی کرکت افغانستان از جملۀ تیم های ردۀ دوم بوده اما تیم زمبابوی در ردیف تیم های ردۀ اول قرار داشته و عضویت کامل شورای بین المللی کرکت را دارد.

XS
SM
MD
LG