لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان در مسابقات قهرمانی اسکی جهان جایگاه ۷۳ را کسب کرد


افغانستان برای نخستین بار درسال ۲۰۱۵ میلادی، عضویت فدراسیون اسکی جهانی را نیز کسب کرد.
افغانستان برای نخستین بار درسال ۲۰۱۵ میلادی، عضویت فدراسیون اسکی جهانی را نیز کسب کرد.

مقامات فدراسیون ملی اسکی افغانستان می‌گویند که ورزشکاران افغان برای نخستین بار درمسابقات قهرمانی اسکی جهان، موفق به کسب جایگاه هفتاد وسوم دربین ۱۲۴ کشوردنیا شده است.

رقابت های قهرمانی اسکی جهان، روز گذشته درشهرسن مورتیس سویس با حضور حدود ۱۴۰ ورزشکار از ۱۲۴ کشور دنیا برگزار شده بود که دو ورزشکار افغان به نمایندگی ازاین کشور درآن رقابت اشتراک داشتند.

سجاد حسینی یکی ازورزشکاران افغان که دراین رقابت جهانی اشتراک کرده است به رادیو آشنا صدای امریکا می‌گوید:" رقابت خیلی خوبی بود، ۱۴۰ ورزشکار از ۱۲۴ کشور مختلف دنیا اشتراک داشتند اما حضور ورزشکاران افغان دراین مسابقه برای اولین بار بود که خوشبختانه موفق به تثبیت جایگاه افغانستان در رده هفتاد و سوم کشور جهان شدیم".

علی‌شاه وسجاد حسینی، دو اسکی باز جوان افغان ازچند ماه بدینسو برای انجام تمرینات اسکی واشتراک درمسابقات قهرمانی جهان درسویس به سرمی‌برند.

این دو اسکی باز افغان می‌گویند که با سپری کردن موفقیت آمیز مسابقات قهرمانی جهان برای نخستین بار، ورزشکاران افغان توانستند، جایگاه افغانستان را دراین رقابت تثبیت کرده و کلید راهیابی به مسابقات المپیک ۲۰۱۸ اسکی را به دست آورند.

افضل نوری، رئیس فدراسیون ملی اسکی افغانستان دراین باره به رادیو آشنا صدای امریکا گفت:" علی شاه وسجاد، پنج دور مسابقات اسکی را بین ورزشکاران نزدیک به ۱۲۵ کشور دنیا پشت سرگذشتاندند و یک قدم نزدیک ترشدند به راهیابی درالمپیک ۲۰۱۸ درکشورکوریا اما اسکی بازان افغان با توجه به امکانات کم دراین مسابقات، خوب درخشیدند".

به ترتیب، مقام نخست تا سوم رقابت های قهرمانی جهانی اسکی را در سال ۲۰۱۷،کشورهای اسلوانیا، اسرائیل و لتویا در سویس کسب کردند.

افغانستان برای نخستین بار درسال ۲۰۱۵ میلادی، عضویت فدراسیون اسکی جهانی را نیز کسب کرد. ورزش اسکی برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱ میلادی در ولایت بامیان آغاز شد.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG