لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش افغانستان و سایر کشور ها در برابر "کشتار مسلمانان روهینگیا"


افراد اقلیت روهینگیا در میانمار، با دشواری خود را به سرحد بنگله دیش میرسانند
افراد اقلیت روهینگیا در میانمار، با دشواری خود را به سرحد بنگله دیش میرسانند

فشار ها بر حکومت میانمار در ارتباط با سرکوب اقلیت های روهینگیا در ایالت راخین آن کشور، روبه تشدید نهاده است. در تازه ترین موارد، افغانستان، ترکیه، پاکستان، و ایران نیز به فهرست کشور هایی پیوستند که خشونت ها علیه اقلیت های روهینگیایی در میانمار یا برما را تقبیح کرده و خواستار توقف آن شده اند.

وزیر خارجه ایران در تویتر اش، سکوت جهان را در برابر خشونت ها در میانمار، مورد سوال قرار داده، و وزیر خارجه پاکستان از حکومت میانمار خواهان رسیدگی به این بحران شده است.

یک سخنگوی کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان گفت که با آغاز دوبارۀ خشونت ها در غرب میانمار یا برما، از تاریخ ٢٥ اگست تا حال، حدود ١٢٣٠٠٠ مسلمان روهینگیایی، از برما به بنگله دیش مهاجر شده اند. سازمان ملل این ارقام را نگران کنند توصیف کرده است.

شبکه حقوق بشر نیت ورت در میانمار، طی گزارش تازه اش، بیان کرده است که حال ٢١ منطقه و قریه در میانمار وجود دارد که عاری از مسلمان اعلام شده است. فعالین این شبکه میگویند که از سال ٢٠١٢، خشونت ها و آزار و اذیت مسلمانان به شکل تدریجی و مداوم آغاز شد و به بیشتر مسلمان ها کارت هویت داده نشده و مساجد شان یا مسدود و یا تخریب گردید.

آنگ سان سوچی، رهبر میانمار، از جانب کشور های مسلمان همچو بنگله دیش، اندونیزیا، پاکستان تحت فشار قرار گرفته تا خشونت ها علیه اقلیت مسلمانان روهنگیایی را متوقف سازد. اما خشونت ها ادامه داشته و هزاران نفر اقلیت روهنگیایی به سرحد بنگله دیش سرازیر شده اند. شفاخانه ای در منطقه تلاش دارد تا زخمی ها را تداوی کند

تاکنون انگ سان سوچی، واکنش رسمی ای را در برابر خشونت های جاری علیه اقلیت روهینگیا تبارز نداده است.

XS
SM
MD
LG