لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان به جام آسیایی کرکت راه نیافت


شکست عمان در مقابل امارات متحدۀ عرب، تکت راه یابی افغانستان از آن خود ساخت
شکست عمان در مقابل امارات متحدۀ عرب، تکت راه یابی افغانستان از آن خود ساخت

تیم ملی کرکت افغانستان پس از باخت نخستین رقابت راه یابی به جام کرکت آسیایی در مقابل امارات متحده فرصت راه یابی خویش را به این جام و مقابل شدن با تیم های قدرتمند، هند، سریلانکا، پاکستان و بنگله دیش را ضعیف ساخت و اینک امارات متحدۀ عرب با سه برُد متواتر توانست به جام آسیایی کرکت راه یابد.

افغانستان که توانست در مقابل تیم ملی کرکت عمان و هانگ کانگ برنده شود و با چهار امتیاز در ردۀ دوم جدول قرار گیرد در انتظار باخت امارات متحدۀ عرب بود که افغانستان و هانگ کانگ را شکست داده بود. اما حذف افغانستان از این دور رقابت های پس از آن یقینی شد که امارات متحدۀ عرب، عمان را نیز شکست داد و صدر نشین جدول باقی ماند.

افغانستان امروز در ۲۰ اوور داده شده توانست با از دست دادن هفت وکت ۱۶۸ دوش انجام دهد و پس از آن فرصت راه یابی خویش را زنده نگهدارد که هانگ کانگ را در ۱۱۲ دوش محدود ساخت و این تیم را با تفاوت ۶۶ دوش شکست داد. افغانستان برای باقی ماندن در این رقابت ها باید هانگ کانگ را به ۱۲۸ دوش محدود میساخت.

اما باخت عمان در مقابل امارات متحدۀ عرب این فرصت را از دست افغانستان بیرون کشید.

در رقابت امروزی از جانب افغانستان در بخش بیتنگ نجیب الله ځدران ۶۰، اصغر ستانکزی ۴۹، محمد شهزاد ۲۴، دولت ځدران ۱۳ دوش انجام دادند اما باقی بازیکنان باکسب کمتر از ۱۰ دوش از میدان حذف شدند.

در بخش بالنگ، محمد نبی، کپتان پیشین تیم ملی کرکت افغانستان چهار بازیکن تیم حریف را در حالی از میدان حذف کرد که دولت ځدران و راشد خان هر کدام دو دو بازیکن و شاهپور ځدران یک بازیکن تیم حریف را از میدان حذف کردند و به این گونه تمام بازیکنان تیم هانگ کانگ در ۱۸.۱ اوور از میدان حذف شدند.

افغانستان با این دور رقابت ها خدا حافظی کرد و اکنون امارات متحدۀ عرب با هند، سریلانکا، بنگله دیش و پاکستان مصاف خواهد داد؛ رقابت های که بازیکنان افغان میخواستند شامل آن باشند.

XS
SM
MD
LG