لینک های دسترسی

Breaking News

تجلیل کرسمس از سوی نظامیان امریکایی در افغانستان


جشن کرسمس، که به باور اکثریت مسیحیان جهان، سالروز تولد حضرت عیسی میباشد، امروز در نقاط مختلف جهان تجلیل گردید. در کنار سایر مسیحیان، سربازان امریکایی که در افغانستان و سایر کشور ها مستقر اند، نیز این روز را تجلیل کردند.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده از طریق کنفرانس ویدیویی، با چندین قرارگاۀ نظامی امریکا در نقاط مختلف جهان، جشن کرسمس را به آنان تبریک گفت.

رئیس جمهور ترمپ، دیروز با سپاس از خدمات و فداکاری سربازان امریکایی، افزود: "من به نمایندگی از خانم ام، خانواده ام و مهمتر از همه به نمایندگی از مردم امریکا، تبریکی این ایام را میدهم. امروز و هرروز ما از شما و خانواده های شما مشکوریم."

در کنار سایر نظامیان امریکایی، سربازان این کشور به مانند هرسال، امسال نیز جشن کرسمس را در پایگاۀ نظامی بگرام تجلیل کردند. جنرال جوزف دنفورد، لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده که نیز حین تجلیل کرسمس در کنار سربازان امریکایی قرار داشت، گفت: "به نمایندگی از سایر هموطنانم، من به اینجا آمدم و به مانند شما، با حضور در اینجا در این ایام رخصتی بسیار قوی احساس میکنم."

برای سربازان امریکایی، این شانزدهمین کرسمس است که در افغانستان تجلیل میکنند.

پیام پاپ

پاپ فرانسس، رهبر کاتولیک های جهان، از پیروانش خواست که نباید سختی و مشقت میلیون ها پناهجو و مهاجر را فراموش کنند.

پاپ در شب قبل از کرسمس گفت: "ما امروز شاهد خانواده های استیم که مجبور به ترک منازل خود شده اند. ما شاهد میلیون ها انسان استیم که نمیخواستند بیرون کشیده شوند، اما به این کار مجبور ساخته شدند و عزیزان خود را رها کردند."

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان همچنان به ایجاد روابط تاکید کرد که به گفتۀ او هیچ کس این احساس را نکند که گویا در این کرۀ زمین جا ندارند.

XS
SM
MD
LG