لینک های دسترسی

Breaking News

آیرلند با تفاوت ۱۲۶ دوش در برابر افغانستان شکست خورد


تیم ملی کرکت افغانستان در دومین رقابت یک روزۀ دوستانه، توانست تیم ملی کرکت آیرلند را با تفاوت ۱۲۶ دوش شکست داده و سیریز را مساوی سازد.

ملی پوشان افغانستان نخست به میدان رفته و در ۵۰ اوور داده شده با از دست دادن هفت بازیکن توانستند هدف ۳۰۶ دوش را به آیرلندی ها تعین کنند.

تیم آیرلند در پاسخ به این هدف، نتوانست کارکردگی خوبی از خود به نمایش بگذارد و همۀ بازیکنان خود را در اووره ۴۱ با گرفتن ۱۷۶ دوش از دست داد.

مبصرین کرکت، کارکردگی خط بیتنگ افغانستان را "چشمگیر" خوانده برای رقابت با تیم های مطرح جهان در جام جهانی کرکت که قرار است به تاریخ ۳۱م ماه می در انگلستان برگزار شود، ضروری عنوان کردند.

خط بالنگ افغانستان همیشه مورد تحسین مبصرین بین المللی کرکت قرار گرفته است و در رقابت روز سه شنبه نیز نه تنها آیرلندی ها را در ۴۱ اوور از میدان خارج کردند بلکه با حفظ "ارتفاع و خط توپ اندازی" به بیتسمن های آیرلند اجازه ندادند دوش بیشتر کسب کنند.

محمد شهزاد در این رقابت با کسب ۱۰۱ دوش، توانست نقش عمدۀ در تعین هدف ۳۰۶ دوش به آیرلند بازی کند. شهزاد با ۱۶ ضربۀ چهار نمره یی تنها در ۸۸ توپ توانست صد دوش خود را پوره کند.

رحمت شاه ۶۲، نجیب الله زدران ۶۰ دوش و حشمت الله شهیدی توانست ۴۷ کسب کند. محمد اصغر افغان در ۱۴ دوش، نورعلی زدران با کسب ۵ دوش و گلبدین نایب با تنها سه دوش از میدان خارج شدند.

بیشترین دوش تیم ملی کرکت آیرلند را استرلنگ، کپتان تیم آیرلند کسب که با کسب ۵۰ دوش با توپ گلبدین نایب، کپتان افغانستان از میدان خارج شد.

بیشترین وکت را در تیم افغانستان گلبدین نایب گرفت که در ۹.۲ اوور با دادن ۴۳ دوش توانست شش بازیکن تیم آیرلند را از میدان خارج کند. این نخستین پنج وکت گلبدین نایب در رقابت های بین المللی یک روزۀ کرکت است.

دولت شاه، آفتاب عالم و رحمت شاه هر کدام یک یک وکت گرفتند.

قبل از رفتن به جام جهانی کرکت، تیم ملی افغانستان به تاریخ ۲۴ می با پاکستان و ۲۷م می با تیم ملی کرکت انگلستان بازی های دوستانه را انجام می دهد.

XS
SM
MD
LG