لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان تیم کریکت آیرلند را شکست داد


کپتان های تیم ملی افغانستان و آیرلند
کپتان های تیم ملی افغانستان و آیرلند

تیم ملی کریکت افغانستان در دومين رقابت یک روزۀ ۵۰ اووره با تیم آیرلند، توانست به تفاوت ۳۹ دوش پیروز شود.

آبی پوشان افغان نخست به میدان رفتند و در ۴۹.۲ اورر تعیین شده، با از دست دادن تمام بازیکنان خود، به کسب ۲۵۰ دوش موفق شدند.

هدف ۲۵۱ دوش، برای تیم آیرلند با توجه به خط بالنگ افغانستان، هدف دشواری پنداشته می شد و خط بالند افغانستان نیز بسا بهتر از گذشته درخشید.

در خط بیتنگ افغانستان، محمد شهزاد ۶۶ دوش کسب کرد که به تعقیب وی نجیب الله ځدران پس از گرفتن ۵۹ دوش از میدان خارج شد. باقی بازیکنان افغانستان مانند جاوید احمدی ۲۹ و سمع الله شینواری با گرفتن ۲۴ دوش، نقش خوبی را در تعیین هدف ۲۵۱ دوش به تیم کارکشتۀ مانند آیرلند بازی کردند.

آنچه از دید کارشناسان کریکت، در خط بیتنگ افغانستان قابل توجه و چشمگیر بود "حوصله مندی و حفظ وکت در ۱۵ اوور نخست بازی"می باشد که تیم آیرلند را نگران کرده بود.

اما در اوور ۱۵.۵، جاوید احمدی ویکت خود را از دست داد که فکر می شد ممکن سایر بازیکنان افغانستان نیز یکی پی دیگری از میدان بیرون شوند. برخلاف در وکت سوم، شهزاد احمدی و رحمت شاه مشارکت خوبی را تا اوور ۲۶ م ایجاد کردند و به کسب ۱۱۴ دوش دیگر موفق گردیدند.

از تیم آیرلند، مک کارتی، موفق شد چهار بازیکن تیم ملی کریکت افغانستان را از میدان بیرون کند اما در ۹.۲ اوور ۵۹ دوش داد.

آیرلند می باید هدف ۲۵۱ دوش را در ۵۰ اوور پوره می کرد. دو بازیکن نخست خط بیتنگ آیرلند خوب درخشیدند و توانستند وکت های خود را تا اوور ۱۴.۱ حفظ کرده ۷۱ دوش را برای آیرلند کسب نمایند.

اما پورتر فیلد، بازیکن خط نخست بیتنگ آیرلند پس از کسب ۲۵ دوش با توپ زنی محمد نبی از میدان بیرون شد.

بیشترین دوش را در میان بازیکنان تیم آیرلند ای سی جویس کسب کرد که موفق به گرفتن ۶۲ دوش شد. پس از آن براین به کسب ۳۵ دوش موفق شد و با توپ راشد خان از میدان خارج گردید.

آیرلندی ها به عنوان تیم میزبان نتوانستند هدف ۲۵۱ دوش را پوره کنند و تمامی آنان در اوور ۴۸.۲ از میدان خارج شدند.

از میان بالر های افغانستان محمد نبی و راشد خان موفق شدند هر یک سه سه بازیکن تیم آیرلند را از میدان بیرون کنند.

نخستین رقابت یک روزۀ کریکت میان افغانستان و آیرلند که قرار بود روز یکشنبه برگزار شود، به خاطر باران آغاز نشد و بدون نتیجه پایان یافت.

قرار است افغانستان سه رقابت دیگر یک روزۀ ۵۰ اووره نیز با آیرلند داشته باشد که بازی بعدی این دو تیم در ۱۴، ۱۷ و ۱۹م جولای برگزار می گردد.

XS
SM
MD
LG