لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان به جام جهانی کرکت ۲۰۱۹ راه یافت


이탈리아에서 국가비상사태법에 따라 장례식이 금지된 가운데 롬바르디아 지역에서 사제가 고인의 마지막 가는 길을 축복하고 있다.
이탈리아에서 국가비상사태법에 따라 장례식이 금지된 가운데 롬바르디아 지역에서 사제가 고인의 마지막 가는 길을 축복하고 있다.

آبی پوشان افغان امروز در آخرین و سرنوشت ساز ترین رقابت با آیرلند، با پنج وکت پیروز شد و با کسب شش امتیاز راهی جام جهانی انگلستان شد.

محمد شهزاد به خاطر کسب ۵۴ امتیاز در ۵۰ توپ که شامل دو ضربۀ شش نمره یی و شش ضربۀ چهار نمره یی بود، لقب بهترین بازیکن این رقابت را از آن خود کرد.

آیرلند که نخست به میدان رفت، هدف ۲۱۰ دوش را با از دست دادن هفت بازیکن، برای افغانستان تعیین کرد. افغان ها این هدف را در آخرین اوور با از دست دادن پنج بازیکن پوره کردند.

مبصرین کرکت می گویند که راهیابی افغانستان به جام جهانی یک "معجزه" بیش نبوده است.

در این رقابت کارکردگی اصغرستانکزی، کپتان تیم ملی کرکت افغانستان نیز چشمگیر بود.

آقای ستانکزی باوجودیکه به تازگی عملیات اپندکس را سپری کرده و به خاطر دردی که احساس می کرد، پای تیم طبی تیم را چندین بار در جریان مسابقه به میدان کشاند؛ امروز توانست در ۲۹ توپ، ۳۹ دوش کسب کند.

کپتان تیم ملی کرکت افغانستان در پایان مسابقه حین مصاحبه از مردم افغانستان خواهش کرد تا به خاطر تجلیل از پیروزی افغانستان، "از شلیک های هوایی خود داری کنند."

اصغر ستانکزی همچنان از مردم افغانستان خواست " در هر حالت چه پیروزی یا باخت، ورزشکاران کشورشان را حمایت کرده و در صورت باخت از استفادۀ الفاظ رکیک ابا ورزند."

تیم ملی کرکت افغانستان در دور ابتدایی راهیابی به جام جهانی، در رقابت های آسان در برابر زیمبابوی و اسکاتلند شکست خورد اما در دور بعدی باوجودیکه کمترین فرصت راهیابی را در دست داشت، از تمام داشته های خود استفاده کرد و ویست اندیز، قهرمان جام جهانی ۲۰ اووره را شکست داد تا درب راهیابی به جام جهانی را برای خود باز نگهدارد.

در این دور "شش بهترین" نفس گیر رقابت ها، افغانستان روز های زیادی را به دعا نیز نشست تا امارات متحده زیمبابوی را شکست دهد.

این دومین بار است که تیم ملی کرکت افغانستان به جام جهانی ۵۰ اووره راه میابد.

اما اکنون که تیم ملی کرکت افغانستان به جام جهانی ۲۰۱۹ راه یافته است؛ مسوولیت بزرگتری بر دوش کپتان و بازیکنان آن است تا کارکردگی چشمگیری در برابر ۹ تیم بهتر جهان کرکت انجام دهند.

XS
SM
MD
LG