لینک های دسترسی

Breaking News

کرکت افغانستان، ستارۀ نو ظهور در آسیا


شورای آسیایی کرکت، افغانستان را ستارۀ نو ظهور کرکت آسیا عنوان کرده است
شورای آسیایی کرکت، افغانستان را ستارۀ نو ظهور کرکت آسیا عنوان کرده است
تیم کرکت افغانستان این بار برندۀ جایزۀ بین المللی روحیۀ روزشی سال ۲۰۱۴ "لورییس" در مالیزیا شد.

بخش رسانۀ جوایز لورییس، که پر شکوه ترین محفل تمجید و ستایش از ورزش و روزشکاران جهان است، پس از تفویض این جایزه به نور محمد مراد، رئیس بورد اجرایوی کرکت افغانستان، با نشر مطلبی بیان داشت که انکشاف سریع کرکت افغانستان باعث شد که جایگاه این تیم در جام جهانی سال ۲۰۱۵ که قرار است در آسترالیا و نیو زیلند برگزار شود، دلیل تجلیل ویژۀ برای این کشور باشد.

لورییس، در این مطلب همچنان نگاشته است که تاریخ کرکت افغانستان به سال ۱۸۳۹ برمیگردد، زمانی که عساکر بریتانیایی مستقر در کابل، برای نخستین بار بازی کرکت را در آن شهر راه اندازی کردند.

شورای آسیایی کرکت، افغانستان را ستارۀ نو ظهور کرکت آسیا عنوان کرده است. در حالیکه شورای بین المللی کرکت گفته است که افغانستان اکنون صدر نشین جدول کشور هایست که عضویت درجه دوم و سوم کرکت جهان را دارد.

سال ۲۰۱۳ یک سال پر از دست آورد برای کرکت افغانستان بود. تیم کرکت افغانستان موانع دشواری را پشت سر گذشتانده و در نهایت خود را در ستیژ بزرگ کرکت در ردیف کشور های عمدۀ این ورزش، برجسته ساخت.

تلاش های این تیم اکنون به حقیقت پیوسته و به رسمیت شناخته شده است.

تیم کرکت افغانستان پس از راه یابی به جام جهانی سال ۲۰۱۵ میلادی به جام آسیایی سال ۲۰۱۴ راه یافت. اما در دور نخست جام جهانی بازی های ۲۰ اوورۀ سال ۲۰۱۴ پس از شکست در مقابل بنگله دیش و نیپال، حذف شد.

این درحالیست که افغانستان در جام آسیایی با شکست دادن تیم بنگله دیش که عضویت کامل شورای بین المللی کرکت را دارد، فصل دیگر سفر ورزشی را پیشتر از سایر تیم های درجه دوم این شورا، آغاز کرد.

جوایز بین المللی ورزشی لورییس

" لورییس، جوایز ورزشی جهان" در سال ۱۹۹۹برای نخستین بار در "موناکو" بنیاد گذاشته شد که دفتر مرکزی آن فعلاً در لندن موقعیت دارد.

لورییس در بخش های مختلف کمک رسانی فعالیت داشته و از سوی شرکت های بزرگ تجاری حمایت میشود که مراسم تفویض جوایز ورزشی آن سالانه در کشور های مختلف جهان برگزار میگردد.

شش تیم ورزشی یا ورزشکار در جریان یک سال برای بهترین کارکردگی، بیشترین دست آورد، بهترین بازگشت و راه یابی به جام های بزرگ جهانی، نامزد میشوند. یک هیأتی مشتمل از ویراستاران ارشد گزارشات ورزشی، نویسندگان موضوعات ورزشی، مجریان بین المللی و ژورنالستان از سراسر جهان، این شش تیم یا ورزشکار را از طریق رای گیری به این جایزه نامزد میکنند. سپس اکادمی جوایز بین المللی لورییس، به شکل سرِی رای داده و برندگان را انتخاب میکند.

وزرشکاران عمده از کشور های مختلف جهان مانند، پیلی، ستارۀ معروف برازیلی فوتبال، کپل دیف، بازیکن اسطورۀ کرکت هند، مانیکا سیلیس، قهرمان پیشین تینس جهان و دیگران که تعداد شان به ۴۰ نفر میرسد، اعضای این اکادمی اند.

در مراسم تفویض جوایز ورزشی لورییس که در مالیزیا برگزارشد، برعلاوۀ ستاره های جهان ورزش، هنرمندان و سینماگران شناخته شدۀ جهان نیز اشتراک داشتند.

نلسن ماندیلای فقید، رهبر ضد اپارتاید افریقای جنوبی، که در سال ۲۰۰۰ میلادی، منحیث نخستین حامی جوایز لورییس برگزیده شد، گفت:" ورزش قدرتی دارد که میتواند جهان را تغییر دهد. ورزش قدرت متحد ساختن مردم را دارد. ورزش با جوانان به زبانی صحبت میکند که آنها آنرا میدانند. ورزش میتواند امید را در سر زمین ناامیدی ها ایجاد کند."
XS
SM
MD
LG