لینک های دسترسی

Breaking News

پیروزی تاریخی افغانستان در برابر زمبابوی تکرار شد


ملی پوشان کرکت با شکست زمبابوی این جام را از آن خود کردند.
ملی پوشان کرکت با شکست زمبابوی این جام را از آن خود کردند.

افغانستان در پنجمین و آخرین رقابت یک روزۀ کرکت در برابر زمبابوی، امروز چهارشنبه با تفاوت ۲ وکت پیروز شد.

گلبدین نائب با کسب ۸۲ دوش در ۶۷ بال، نقش اساسی و حیاتی را در این پیروزی تاریخی افغانستان بازی کرده به حیث بهترین بازیکن رقابت شناخته شد.

افغانستان با این پیروزی نه تنها جام را از آن خود کرده و یک تیم عضو دایمی شورای بین المللی کرکت را در رقابت یک روزه شکست داد که توانست جایگاه دهم را در زمرۀ تیم های برتر جهان از آن خود کند.

​تیم زمبابوی نخست به میدان رفت و در اوور ۴۹.۵ به کسب ۲۴۸ دوش موفق شده بود.

ملی پوشان کرکت پس از خارج کردن بازیکنان زمبابوی گرد هم آمده اند.
ملی پوشان کرکت پس از خارج کردن بازیکنان زمبابوی گرد هم آمده اند.

اما آبی پوشان افغان این هدف را در ۴۹.۴ اوور با از دست دادن هشت بازیکن پوره کردند و به دومین پیروزی یک روزه در برابر تیم عضو دایمی شورای بین المللی کرکت دست یافتند.

ملی پوشان کرکت افغانستان رقابت را با آهستگی و حوصله مندی آغاز کردند اما محمد شهزاد که انتظار می رفت یکبار دیگر با کارکردگی عالی افغانستان را در این پیروزی کمک کند، در اوور دهم از میدان خارج شد.

نوروز منگل با کسب ۲ دوش، نورعلی ځدران با کسب ۳۰ دوش، محمد نبی عیسی خیل با کسب ۲۶ دوش، اضغر ستانکزی، کپتان تیم ملی کرکت افغانستان با کسب ۸ دوش و راشد خان با کسب ۳۱ دوش از میدان خارج شدند.

گلبدین نائب، که در چند رقابت دیگر نیز با ارایۀ بازی کلیدی و تماشایی افغانستان را به سکوی پیروزی رسانیده بود، اینبار نیز بالر های زمبابوی را به ستوه آورده و در ۶۸ بال توانست ۸۲ دوش کسب کند.

در این ۸۱ دوش گلبدین نائب، شش ضربۀ ۶ نمره یی و ۳ ضربۀ چهار نمره یی در مقطع بسیار حساس بازی کسب کرد که توانست تفاوت نمرات میان افغانستان و زمبابوی را در پوره کردن هدف ۲۴۹ دوش کاهش دهد.

در میان بالران تیم زمبابوی جونگوی سه بازیکن افغانستان را از میدان خارج کرد، مدزیوا و سکندر رضا دو بازیکن و کرِمر یک بازیکن تیم ملی کرکت افغانستان را حذف کرد.

خط بالنگ افغانستان مانند همیشه در این رقابت نیز خوب درخشید و تیم زمبابوی را در ۴۹.۴ اوور از میدان خارج کرد و آنان را به کسب ۲۴۸ دوش محدود ساخت.

گلبدین نائب که با کسب ۸۱ دوش افغانستان را به پیروزی رساند
گلبدین نائب که با کسب ۸۱ دوش افغانستان را به پیروزی رساند

امیر حمزه ۳ بازیکن، دولت ځدارن، محمد نبی و شاهد خان هر یک دو دو بازیکن زمبابوی را از میدان خارج کردند.

کارشناسان کرکت به این باور اند که پیروزی اخیر افغانستان در برابر زمبابوی هر چند امتیازات زیادی به افغانستان همراه داشت اما بر مسوولین و مربی تیم کرکت است تا در بهبودی خط بیتنگ افغانستان بیشتر توجه به خرج دهد.

محمد شهزاد با کسب ٢٣٧ دوش در پنج رقابت یک روزه، به عنوان بهترین بازیکن این جام یک روزۀ کرکت شناخته شد.

پس از این افغانستان دو رقابت ۲۰ اوورۀ دیگر نیز با زمبابوی خواهد داشت که در میدان کرکت شارجه در امارات متحدۀ عرب برگزار می شود.

ارگ ریاست جمهوری در صفحۀ فیسبوک خود نگاشته است "تشكر ازينكه با اين پيروزی برای مردم ما خوشی و لبخند آورديد! هميشه موفق باشيد!"

عبدالله عبدالله، رئیس اجراییۀ حکومت افغانستان با نشر پیامی، پیروزی تیم ملی کرکت افغانستان را در برابر زمبابوی تبریک گفته است.

رسانه های اجتماعی نشاندهندۀ اجتماعات خورد و بزرگ افغانها در سراسر افغانستان و حتی بیرون از آن کشور بود که جمعی از هواداران کرکت افغانستان برای تماشای رقابت نهایی گرد هم آمده بودند.

پس از پیروزی تیم ملی کرکت افغانستان، جمعی کثیری از افغان ها در شهر های افغانستان به جاده ها برآمده و از پیروزی ملی پوشان کشورشان تجلیل کردند.

کرکت در افغانستان در این اواخر رشد به سزای داشته و افغانستان از جملۀ تیم های است که به باور اعضای شورای بین المللی کرکت در کمترین وقت، بیشترین رشد و پیروزی را از آن خود کرده است.

XS
SM
MD
LG