لینک های دسترسی

Breaking News

عفو بین الملل: طالبان و جامعهٔ بین المللی ماموریت تخلیه را تمدید کنند 


سازمان عفو بین الملل می‌گوید که جامعهٔ بین المللی و گروه طالبان باید فوراً‌ روی تمدید ضرب الاجل ۳۱ اگست توافق کنند تا ماموریت تخلیه از افغانستان تکمیل شود.

این سازمان گفته است که برای تخلیهٔ مصوون افغان‌های که از انتقام‌جویی طالبان هراس دارند و باید کشور شان را ترک کنند، تلاش‌های همه‌جانبه به خرج داده شود.

این سازمان گفته است که اگر آنان از افغانستان بیرون نشوند، این یک "خیانت غیرقابل بخشش" خواهد بود.

عفو بین الملل گفته است که بیرون شدن این شهروندان افغان در حالی بیشتر از هر وقت دیگر فوری است که معلومات در "مورد آزار و اذیت، اختطاف‌های هدفمند و کشتار توسط طالبان به گونهٔ‌ متداوم در حال ظهور است".

این در حالی است که پس از انفجار دیروز هنوز هم هزاران نفر در در اطراف میدان هوایی کابل تجمع کرده و در تلاش بیرون شدن از افغانستان اند.

در حملهٔ روز پنجشنبه که داعش-خراسان مسوولیت آنرا بر عهده گرفت، ۱۳ نظامی امریکایی کشته شد و ۱۸ نظامی دیگر ایالات متحده زخمی شدند.

افزون بر آن خبرگزاری اسوشیتد پرس گزارش داده است که در دو حمله پی در پی انتحاری، دست کم ۸۵ غیر نظامی کشته و ۱۴۳ غیر نظام دیگر زخمی شدند که همه شهروندان افغانستان استند.

در این حال، ترکیه گفته است که گروه طالبان از این کشور خواسته است تا در بخش فعالیت میدان هوایی کابل کمک کند.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه امروز ۲۷ اگست (پنج سنبله) گفت که هنوز در این مورد تصمیم اتخاذ نشده است.

گروه طالبان پیش از این گفته بودند که باقی ماندن نیروهای ترکیه در میدان هوایی کابل، به معنی ادامهٔ اشغال خواهد بود.

گروه طالبان در جریان هفتهٔ‌ جاری گفتند که با تمدید ضرب‌الجل ۳۱ اگست توافق نخواهند کرد و نمی‌خواهند افغان‌ها کشور‌شان را ترک کنند.

XS
SM
MD
LG