لینک های دسترسی

Breaking News

مردان مسلح در پکتیا ۱۹ کارمند ماین روبی را ربودند


پیش از این نیز کارمندان ماین روبی در افغانستان مورد حمله قرار گرفته بودند
پیش از این نیز کارمندان ماین روبی در افغانستان مورد حمله قرار گرفته بودند

مقام ها در ولایت پکتیا می گویند که مردان مسلح ناشناس۱۹ کارمند ماین پاکی را حوالی چاشت یکشنبه از مربوطات ولسوالی زرمت آن ولایت ربوده اند. گمان می رود که افراد ربوده شده همه افغان باشند.

عبدالولی سهی معاون والی پکتیا ضمن تایید این خبر گفت که این ۱۹ نفر کارمندان موسسۀ ماین پاکی موسوم به ستارلینگ بودند. او افزود که ربایندگان چهار موتر این موسسه را نیز با خود برده اند.

آقای سهی به صدای امریکا گفت که موسسۀ یاد شده امریکایی بود، اما بیشتر از این جزئیاتی ارایه نکرد. تا کنون مسوولیت این رویداد را گروهی به دوش نگرفته است.

در همین حال زلمی اوریاخیل قوماندان امنیه پکتیا به خبرگزاری فرانسه گفته است که این کارمندان ماین پاکی از یک هفته به اینسو بدون کدام مشکل در مربوطات ولسوالی زرمت سرگرم کار بودند.

آقای اوریاخیل گفته است که به ماین پاکان گفته شده بود که برای امنیت شان نیرو های افغان توظیف شود، اما به گفتۀ وی آنان گفته بودند که مردم محل امنیت شان را خواهند گرفت.

این رویداد در حالی واقع می شود که حدود شش هفته پیش پنج کارمند موسسۀ حمایت از اطفال سوی افراد نامعلوم در ولایت ارزگان ربوده شد تا اینکه به تاریخ ۲۲ حمل اجساد آنان در شهر ترینکوت مرکز آن ولایت پیدا شد.

XS
SM
MD
LG