لینک های دسترسی

Breaking News

تظاهرات و خشونت ها در افغانستان


صد ها تن روز سه شنبه در شرق افغانستان در اعتراض به کشته شدن دو شهروند افغان در جریان عملیات قوای ناتو و افغان، مظاهره کردند.

مظاهره کنندگان می گویند که کشته شدگان شورشی نبوده بلکه از روستا نشینان ولایت لغمان بوده اند، اما قوای ایتلاف و افغان آنها را شورشیان طالب خوانده است.

ناتو گفته است که یکی از کشته شدگان از قوماندان طالب بود که بم گذاری بر قوای ایتلاف را در ساحه هماهنگ می ساخت.

محمد عزیز کوچی، فردی که دو تن از اعضای خانواده اش را از دست داده است به خبرگزاری اسوشیتد پرس گفت که سربازان ساعت دو صبح سه شنبه

بر منزلش یورش برده و دو برادر زاده اش را هلاک کردند.

از جانب دیگر، باشندگان ولایت زابل پس از آن دست به تظاهرات زدند که در یک درگیری میان نیرهای ایتلاف و طالبان، سه طفل هلاک و چهار طفل دیگر زخمی شد.طی این تظاهرات شاهراه کابل کندهاربرای چندین ساعت به روز ترافیک مسدود بود. هر دو جانب، یک دیگر را مسؤول کشته شدن اطفال، در آن درگیری عنوان میکند.

در یک انکشاف دیگر ناتو گفته است که قوای مشترک افغان و ایتلاف روز سه شنبه در ولسوالی کجکی ولایت هلمند یک قوماندان طالب و چندین تن از افراد وی را باز داشت کرده اند. گفته شده است که قوماندان بازداشت شده مسوول چندین بم گذاری و حملۀ انتحاری بر سربازان افغان و خارجی بوده است.

پس از سپردن مسوولیت عملیات شب هنگام به قوای افغان، این نخستین باری است که تظاهرات به خاطر تلفات غیر نظامیان در افغانستان بر پا می شود.

XS
SM
MD
LG