لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان به ۵۰۰۰ نیروی مبارزه با مخدرات نیاز دارد


افغانستان ۷۴ در صد مواد مخدر دنیا را تامین می کند.
افغانستان ۷۴ در صد مواد مخدر دنیا را تامین می کند.
معینیت مبارزه با مواد مخدر می گوید که در این اواخر توجه به پولیس مبارزه با مواد مخدر کاهش یافته و نگرانی هایی وجود دارد که پس از سال ۲۰۱۴ سطح قاچاق و کشت تریاک در افغانستان افزایش یابد.

باز محمد احمدی، معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله به روز پنج شنبه به خبرنگاران گفت بخاطر مبارزه با کشت و قاچاق مواد مخدر ظرفیت کنونی افغانستان کافی نیست.

آقای احمدی می گوید که افغانستان هم اکنون ۷۴ در صد مواد مخدر دنیا را تامین کرده و سه میلیون نفر در افغانستان در کار و بار مواد مخدر مصروف هستند، حالانکه شمار شمار نیرو های مبارزه با مواد مخدر به سه هزار نفر می رسد.

معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله می گوید که پولیس مبارزه با مواد مخدر باید به پنج هزار نفر افزایش یابد. او اضافه می کند باید این نیرو ها از تجهیزاتی چون هیلیکوپتر و سایر امکانات برخوردار شوند.

معین مبارزه با مواد مخدر می گوید که تروریزم با مواد مخدر رابطه ناگسستنی دارد و از همین رو نیاز است که جامعه جهانی مبارزه با مواد مخدر را مانند مبارزه با تروریزم جدی بگیرد.

دستآورد ها

آقای احمدی همچنان از بازداشت بیش از سه هزار قاچاقبر مواد مخدر توسط پولیس مبارزه با مواد مخدر در سال ۱۳۹۱ خبر داد که به گفتۀ وی در میان آنها ده قاچاقبر بزرگ بین المللی نیز شامل است.

به اساس معلومات معین مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته ۱۰۹ فابریکه پروسس مواد مخدر نیز در نقاط مختلف افغانستان تخریب شده است و بیش از پنجصد تن انواع مختلف مواد مخدر از سراسر کشور کشف و ضبط شده است.

به گفتۀ معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله پولیس آن اداره در سال ۱۳۹۱در سراسر کشور ۳۲۸۰ عملیات را انجام داده است که در جریان آن بیش از۸۰ پولیس مبارزه با مواد مخدر کشته و یا زخمی شده است.

بر اساس آمار وزارت امور داخلۀ افغانستان ۹۰ در صد کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در ولایت های جنوب غربی آن کشور صورت می گیرد که به گفته مقام های افغان به گونۀ غیر مستقیم در کنترول طالبان است.
XS
SM
MD
LG