لینک های دسترسی

Breaking News

با طالبان توافق شده که مانع رفتن شاگردان به مکاتب نشوند - بلخی


وزارت معارف افغانستان می گوید که در وساطت با بزرگان محل با گروه طالبان به توافق رسیده اند که مانع رفتن شاگردان به مکاتب در ساحات تحت کنترول شان نشوند.

محمد میرویس بلخی در مصاحبه ای ویژه با تلویزیون آشنای صدای امریکا گفت که براساس این توافق دختران تا ختم دورۀ ابتداییه می توانند به تحصیل خود ادامه دهند، اما تعهدی هم دارند تا دختران بتوانند در آینده تا دورۀ متوسطه درس بخوانند.

آقای بلخی که غرض شرکت در جلسۀ فوق العادۀ "تعلیم منتظر نمی ماند" به واشنگتن دی سی آمده می گوید که براساس این برنامه در سال جاری حدود ٥٠٠ هزار دختر را که نتوانسته اند به تحصیل ادامه دهند، شامل مکتب می سازند.

وزیرمعارف افزود که دوماه پیش برنامه "تعلیم منتظر نمی ماند" را در افغانستان آغاز کرده اند و جهت ادامه آن در آن کشور، به دنبال جمع آوری منابع مالی بیشتر برای دو سال آینده می باشند.

آقای بلخی تاکید می کند که وزارت معارف در بیرون از شهر ها طی یک برنامۀ تسریعی با استخدام معلمین زن، این دختران را آموزش می دهند.

میرویس بلخی تاکید کرد که در سفر به واشنگتن و صحبت با افغان های ساکن در ایالت ویرجینیا و حومۀ شهر واشنگتن دی سی، تلاش می کند سرپرستی خانواده های فقیر را که کودکان واجد شرایط تحصیل دارند، به نهاد ها و افراد که توانمندی اقتصادی دارند بسپارند تا آن خانواده ها بدون تشویش فرزندان شان را به مکتب بفرستند.

وزیر معارف: با طالبان توافق شده که مانع رفتن شاگردان به مکاتب نشوند
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:00 0:00

XS
SM
MD
LG