لینک های دسترسی

Breaking News

ادامه انتخابات پارلمانی برای دومین روز در ۲۲ ولایت افغانستان


کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که انتخابات پارلمانی برای دومین روز نیز در برخی مراکز رای‌دهی در ۲۲ ولایت افغانستان جریان دارد.

ذبیح الله سادات، معاون سخنگوی این کمیسیون به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که انتخابات پارلمانی، در بیش از ۲۵۲ مرکز در ۲۲ ولایت این کشور از ساعت ۹:۰۰ صبح روز یکشنبه (۲۹ میزان)، آغاز شد و تا عصر روز ادامه خواهد یافت.

روز گذشته در تعدادی از مراکز رای‌دهی به دلیل باز نشدن تعدادی از محلات رای‌دهی در زمان تعیین شده، نرسیدن وسایل بایومتریک و مواد انتخاباتی به برخی مراکز و محلات، حاضر نشدن کارمندان کمیسیون در تعدادی از محلات رای‌دهی و مشکلات تخنیکی، انتخابات پارلمانی برگزار نشد.

آقای سادات گفت "در ولایات کابل، دایکندی، پکتیا، همچنان برخی ولایات دیگر بود که دیروز مشکلات تخنیکی و یا اداری باعث این شد که در آن مراکز با مشکل روبرو شویم".

بربنیاد معلومات کمیسیون، نورستان، پروان، بامیان، وردگ، غور، بادغیس، سمنگان، سرپل، جوزجان، فاریاب، دایکندی، کابل، ننگرهار، پکتیا و لغمان از ولایاتی اند که امروز نیز تعدادی از مراکز آن‌‌ها باز است.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان حوالی ساعت ۱۱:۰۰ شب گذشته (۲۸ میزان) اعلام کرد که در انتخابات روز شنبه، بیش از سه میلیون شهروند کشور اشتراک کرده اند.

هرچند روز گذشته، بسیاری از مراکز رای‌دهی با تأخیر باز شد؛ اما این روند تا هشت شب ادامه یافت.

برای اشتراک در انتخابات پارلمانی افغانستان ۸.۸ میلیون واجد شرایط رای‌دهی ثبت نام کرده بودند که بیش از سه میلیون آن، زنان بودند.

بربنیاد آمارهای که مقام‌های صحی و امنیتی به صدای امریکا تائید کرده اند، روز گذشته، فقط در کابل در نتیجه رویدادهای امنیتی ۱۹ نفر کشته و ۱۳۸ نفر مجروح شدند.

با این همه، کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان اعلام کرده که در انتخابات روز یکشنبه، نارسایی‌های غیرقابل چشم‌پوشی صورت گرفته که حتی می‌تواند نتایج انتخابات را تحت تأثیر قرار دهد.

XS
SM
MD
LG