لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا خواهان برگزاری انتخابات 'شفاف و با اعتبار' در افغانستان است


ایالات متحده از حکومت و نهاد های دخیل در انتخابات افغانستان خواسته است تا برای یک انتخابات "با اعتبار و شفاف" ریاست جمهوری آمادگی بگیرند.

وزارت خارجۀ امریکا چهارشنبه ۱۸ سپتمبر (۲۷ سنبله) طی یک اعلامیه گفته است که مردم افغانستان که با "به خطر انداختن زندگی شان به پای صندوق های رای می روند، سزاوار اند بدانند که نتایج آرای آنان بازتاب دهندۀ خواست آنان بوده است."

در این اعلامیه تصریح شده است که واشنگتن "از نهاد های انتخاباتی افغانستان انتظار دارد تا تمام گام های لازم را برای حصول اطمینان از یک انتخابات شفاف و با اعتبار بردارند."

وزارت خارجۀ امریکا از تمام کاندیدها خواسته است به "مقررۀ که امضا کرده اند پابند بمانند."

اعلامیه یی وزارت خارجۀ امریکا از تمام جناح ها به شمول گروه طالبان خواسته است تا این فضای اطمینان را ایجاد کنند که رای دهندگان افغان بتوانند در روز انتخابات بدون "ترس و هراس از تهدید، حمله و یا خشونت" به پای صندوق های رای بروند.

وزارت خارجۀ امریکا حملۀ روز چهارشنبه بر مبارزات انتخاباتی را "شدیداً" محکوم کرده و هرگونه تلاش برای ایجاد ارعاب یا اجبار را "حمله به دموکراسی" عنوان کرده است.

در این اعلامیه، وزارت خارجۀ امریکا حمایت خود را از نیرو های امنیتی افغانستان که زندگی شان را به خاطر "صلح و ثبات" در افغانستان قربانی می کنند، ابراز داشته است.

XS
SM
MD
LG