لینک های دسترسی

Breaking News

بختیاری: تعیین زمان انتخابات وظیفۀ ما است


محمد عزیز بختیاری عضو کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان میگوید راجع به طرزالعمل کمیسیون ویژۀ اصلاح نظام انتخاباتی، آنان هیچ در جریان گذاشته نشده و در مورد کار این کمیسیون، معلومات آنان صرف محدود به گزارش رسانه ها میباشد.

آقای بختیاری همچنان در برابر اظهارات تازۀ عبدالله عبدالله رئیس اجرائیۀ کشور واکنش نشان داده و گفت که تعین تاریخ انتخابات، از وظایف کمیسیون مستقل انتخابات بوده و منسوب ساختن این کار به کمیسیون اصلاحات انتخاباتی، خلاف قانون است.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیۀ افغانستان به روز چهارشنبه در نشستی که به مناسبت آغاز رسمی کار کمیسیون ویژۀ اصلاح نظام انتخاباتی دایر شده بود، گفت که تعیین زمان انتخابات، از جمله مسئولیت های کمیسیون ویژۀ اصلاح نظام انتخاباتی می باشد. آقای عبدالله افزود که کمیسیون اصلاحات انتخاباتی می تواند در مشوره با احزاب سیاسی، نهاد های نظارت کنندۀ انتخابات، اعضای شورای ملی و نمایندۀ یوناما در امور انتخابات، اصلاحات را به وجود آورده و کار های بهتری انجام دهد.

این سخنان و واکنش ها در مورد تعیین زمان انتخابات در حالی صورت میگیرد که طبق فرمان رئیس جمهور غنی، قرار بود زمان انتخابات ولسی جرگه تا تاریخ نزدهم جولای تعیین شود، اما با سپری شدن این ضرب الاجل، تا کنون تاریخ برگزاری انتخابات مشخص نگردیده است.

در عین حال شاه سلطان عاکفی، رییس کمیسیون ویژۀ اصلاح نظام انتخاباتی گفت که این کمیسیون زیر فشار هیچ فرد و یا گروهی کار نمی کند. قرار است اعضای کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی به روز پنجشنبه، نخستین نشست مطبوعاتی شان را در رابطه با اهداف و برنامه های شان دایر کنند.

شرح مصاحبۀ محمد عزیز بختیاری عضؤ کمیسیون مستقل انتخابات با تلویزیون آشنا:
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:20 0:00

XS
SM
MD
LG