لینک های دسترسی

Breaking News

امیدواری احمدزی و عبدالله به امضای توافقنامه سیاسی


منابع ستادهای انتخاباتی دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان به صدای امریکا گفته اند که گفتگوهای دو نامزد برای ایجاد حکومت وحدت ملی به مراحل نهایی رسیده است.

اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله، دو نامزد ریاست جمهوری شام دوشنبه در ارگ ریاست جمهوری با حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان ملاقات کرده، روی موقف شان برای یک توافق سیاسی بحث کردند.

پس از ملاقات دو نامزد ریاست جمهوری با حامد کرزی، ایمل فیضی، سخنگوی حامد کرزی به آژانس خبری فرانس پرس گفت که بن بست سیاسی میان دو نامزد ریاست جمهوری درحال شکستن است و هر دو نامزد اظهار امیدواری کرده اند که بزودی توافقنامه سیاسی را در حضور حامد کرزی و دیگر بزرگان سیاسی کشور امضاء خواهند کرد.

بیشترین بحث ها در مذاکرات بین دو نامزد ریاست جمهوری، بیشتر روی صلاحیت های اجرایی معطوف بود که اختلاف نظرات باعث طولانی شدن اعلام نتایج نهایی مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری شد.

فیض الله ذکی، سخنگوی تیم اشرف غنی احمدزی، به صدای امریکا گفت که دو نامزد ریاست جمهوری در نشست با حامد کرزی، از تلاش های شان برای رسیدن به توافق نهایی، رئیس جمهور را در جریان گذاشتند.

آقای ذکی گفت، این دیدار شام دوشنبه در ارگ ریاست جمهوری صورت گرفت و افزود که رئیس جمهور افغانستان از تلاش های نامزدان ریاست جمهوری حمایت کرده، وعده داد که به دو تیم انتخاباتی برای سرعت بخشیدن این روند کمک خواهد کرد.

آقای ذکی افزود که در مقابل، دو نامزد ریاست جمهوری به حامد کرزی رئیس جمهور آن کشور اطمینان داد که توافقات را بزودی نهایی خواهند کرد.

سخنگوی تیم اشرف غنی احمدزی افزود که دوشنبه دو نامزد قبل از دیدار با رئیس جمهور، در دیدار و گفتگو با هم روی بیشترین و عمده ترین موارد به توافق رسیدند، اما وی در این مورد جزئیات بیشتر ارایه نکرد.

آقای ذکی گفت که دو نامزد ریاست جمهوری نیز با هم روی موارد باقی مانده دیدار و گفتگو خواهند کرد تا روی آخرین مورد باقی مانده به توافق برسند و در نتیجۀ تبادل نظر و گفتگوهای شان، توافقنامه را نهایی سازند.

درهمین حال، یک تن از سخنگویان تیم عبدالله عبدالله گفت که دیدار دو نامزد در سفارت ایالات متحده امریکا درکابل صورت گرفته است.

نشانه های تازه از نزدیک شدن دو نامزد ریاست جمهوری بعد از حدود یک هفته بن بست در روند گفتگو های سیاسی رونما شده است که به وساطت برخی از کشورهای خارجی به روز دوشنبه دو نامزد با هم دیدار و گفتگو کردند.

XS
SM
MD
LG