لینک های دسترسی

Breaking News

دو پیروزی ورزشکاران افغان در یک روز


عکس از تیم ملی فوتبال افغانستان
عکس از تیم ملی فوتبال افغانستان
تیم ملی فوتبال افغانستان در دومین بازی گروهی خود از سلسله مسابقات چلنج کپ آسیا در لاووس، تیم ملی فوتبال مغلستان را با نتیجۀ یک مقابل صفر شکست داد.

جلال الدین شریعتیار یکتن از بازیکنان تیم ملی فوتبال افغانستان به رادیوآشنا - صدای امریکا گفت که بازی همآهنگ و تیمی افغان ها، آنان را به پیروزی رساند.

تک گول پیروزی تیم ملی فوتبال افغانستان توسط بلال آرزو و زمینه سازی ماهرانۀ سنجر بازیکن دیگر افغان، در نیمۀ دوم میدان وارد دروازۀ تیم مغلستان شد.

شریعتیار می گوید هر پیروزی در این جام برای تیم ملی افغانستان از اهمیت ویژه برخوردار است و در صورت قهرمانی تیم ملی فوتبال افغانستان در چلنج کپ آسیا، راه برای رسیدن به مسابقات مقدماتی جام ملت های آسیا هموار می گردد.

تیم فوتبال افغانستان تا کنون در دو بازی شش امتیاز کسب کرده و سومین بازی افغان ها در گروه دال با تیم میزبان لاووس می باشد.

تیم ملی فوتبال افغانستان در بازی بعدی خود با نتیجۀ تساوی و یا پیروزی می تواند راهی دور حذفی چلنج کپ آسیا شود.

پیروزی دیگر

تیم ملی کریکت افغانستان توانست با هفت ویکت تیم سکاتلند را در دومین و آخرین بازی جام " Grand Midwest T20" شکست دهد و قهرمانی این جام را از آن خود کند.

کپتان تیم ملی کریکت افغانستان حین دریافت کپ قهرمانی
کپتان تیم ملی کریکت افغانستان حین دریافت کپ قهرمانی
شفیق ستانکزی، منیجر تیم ملی کریکت افغانستان در مصاحبه با رادیو آشنا صدای امریکا گفت که بازیکنان افغان با تمرینات پیگیر که اخیراً در افغانستان و پاکستان داشتند، از روحیۀ عالی برخوردار بوده و توانستند سکاتلندی ها را در دومین بازی نیز شکست دهند.

سکاتلند در رقابت روز گذشته، در ۲۰ اوور با از دست دادن هفت بازیکن توانست ۱۳۹ نمره کمایی کند. کریکت بازان افغان توانستند هدف ۱۴۰ نمره را با از دست دادن سه بازیکن در اوور هژدهم پوره کنند.

در مسابقۀ روز دوشنبه، محمد شهزاد محمدی با کسب ۴۶ نمره بیشترین امتیاز را در میان بازیکنان افغان حاصل کرد. همچنان حمید حسن توانست با خارج ساختن چهار بازیکن سکاتلند، بیشترین وکت را به دست آورد.

جام جهانی ۲۰۱۵ کریکت

قرار است تیم ملی کریکت افغانستان بازی های ۵۰ اووره را نیز با تیم سکاتلند انجام دهد.

ستانکزی می گوید تیم ملی کریکت افغانستان هم اکنون در مقام پنجم قرار دارد و با پیروزی در دو مسابقه با سکاتلند مقام سوم را کسب خواهد کرد. او می گوید که پیروزی در برابر تیم های کینیا و نامیبیا آنان را قادر خواهد ساخت تا در مسابقات جام جهانی ۵۰ اوورۀ کریکت سال ۲۰۱۵ اشتراک کنند.

مسابقات کریکت هر کدام از بازی های بیست اووره گرفته تا یک روزه و پنج روزه، ستراتیژی جداگانۀ خود را دارا می باشد اما بازیکنان افغان در بازی های ۵۰ اووره همان شتاب مسابقات ۲۰ اووره را از خود به نمایش می گذارند که این امر بیشتر باعث شکست تیم شده است.

به گفتۀ مسئولین بورد کریکت افغانستان، در کمپ های آموزشی نقاط ضعف بازیکنان کریکت افغانستان با همکاری مربیان و ناظرین تیم ملی مشخص شده است. بورد کریکت افغانستان با اطمینان می گوید که اعضای تیم ملی کریکت افغانستان در بازی های ۵۰ اووره نیز از خود کارکردگی خوبی را به نمایش خواهد گذاشت.
XS
SM
MD
LG