لینک های دسترسی

Breaking News

فوتسال افغانستان در نیمه نهایی به ایران باخت


فوتسال در افغانستان پیشینۀ چندانی ندارد؛ اما باآنهم تیم فوتسال توانست از سد تیم های مطرحی مانند ازبکستان و امارات متحده بگذرد.
فوتسال در افغانستان پیشینۀ چندانی ندارد؛ اما باآنهم تیم فوتسال توانست از سد تیم های مطرحی مانند ازبکستان و امارات متحده بگذرد.

ملی پوشان فوتسال افغانستان در رقابت نیمه نهایی مسابقات داخل سالون آسیا – عشق آباد، ۸-۲ به تیم فوتسال ایران باخت.

فوتسال ایران که تیم نخست در سطح آسیا می باشد، از ابتدای رقابت کنترول بازی را در دست گرفت و تلاش کرد به ملی پوشان افغان فرصت ندهد تا در داخل میدان خود را بیابند؛ اما، بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان توانستند دو بار دروازۀ ایران را باز کنند.

در ۱۵ دقیقۀ اخیر نیمۀ دوم بازی، دروازۀ بان ایرانی سه ضربۀ غافلگیر کنندۀ مهاجمان افغان را مهار کرد و نگذاشت شمار گول های خوردۀ تیمش بیشتر گردد.

خط دفاعی فوتسال افغانستان در نیمۀ دوم بهتر درخشید و نگذاشت مهاجمان ایرانی به سادگی از آن نفوذ کنند.

اما در عوض، ضعف در رساندن توپ به یکدیگر، به ویژه در محوطۀ خطر دروازۀ ایران و تلاش برای عبور انفرادی مهاجمان افغان از خط دفاعی ایران، باعث شده بود، ملی پوشان افغان بیشتر توپ ها را از دست داده و به ضد حملات ایران منجر شود.

با این شکست، خواب راهیابی فوتسال افغانستان به دور نهایی این رقابت ها ناتمام ماند؛ اما، به باور کارشناسان فوتسال، کارکردگی تیم ملی فوتسال افغانستان با توجه به عمر کمی که از ایجاد این تیم سپری می شود و امکانات در دست داشتۀ آنان، "قابل توجه و ستایش" می باشد.

افغانستان در این تورنمنت خیلی دور از انتظار درخشید و تیم های مطرح فوتسال آسیا را شکست داد که یکی آن تیم ازبکستان، تیم دوم فوتسال آسیا بود.

افغانستان در گروه خود پس از شکست تیم های مانند مالدیف، چین، مالیزیا و ازبکستان، راهی دور یک بر هشت شد که روز شنبه هم در یک رقابت نفسگیر ترکمنستان، میزبان رقابت ها را در ضربات پنالتی با نتیجۀ ۶-۵ شکست داد.

کارشناسان به این باور اند که استعداد های فوتسال افغانستان قابل توجه بوده و باید در رشد و تقویۀ ملی پوشان افغان که برخی آنان افغان ها ساکن در ایران اند، توجه بیشتری به خرج داده شود.

تیم ملی فوتسال افغانستان قرار است روز دوشنبه ۲۵ سپتمبر با تیم جاپان برای کسب مدال برنز به رقابت بپردازند.

تیم فوتسال ازبکستان که در رقابت های گروهی به افغانستان باخته بود در نیمه نهایی، تیم جاپان را شکست داد و قرار است برای کسب مدال طلا با تیم ایران رقابت کند.

افغانستان در حالیکه در ردۀ ۲۵ م جدول تیم های فوتسال جهان قرار دارد، در این تورنمنت تیم های پنجم، سیزدهم و هژدهم جهان را شکست داد.

انتظار می رود پس از پیروزی ها، در جدول رده بندی جهان، تیم فوتسال افغانستان صعود چشمگیری داشته باشد.

XS
SM
MD
LG