لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان فهرست ۳۲ مرکز تروریستی را به پاکستان داد


سفیر افغانستان مقیم اسلام‌آباد این نامه را به مقاماتی پاکستانی تسلیم داده است
سفیر افغانستان مقیم اسلام‌آباد این نامه را به مقاماتی پاکستانی تسلیم داده است

وزارت خارجۀ افغانستان امروز اعلام کرد که نامه‌ای حاوی لیست ۳۲ مرکز آموزشی "تروریستی" که در خاک پاکستان برضد افغانستان فعالیت می‌کنند، به حکومت پاکستان تسلیم داده شد.

این وزارت با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حضرت عمر زاخیلوال سفیر افغانستان مقیم اسلام‌آباد این نامه را به مقاماتی پاکستانی تسلیم داده و از آنها خواسته است که علیه آن مراکز وارد عمل شوند.

کابل با اشاره با پاسخ ابتدایی مقامات پاکستانی، امیدوار است که در این خصوص اقدامات عملی از سوی اسلام‌آباد روی دست گرفته شود.

همچنان افغانستان، بار دیگر اسامی ۸۵ تن از سران طالبان و سایر شبکه‌های هراس‌افگن چون حقانی را به جانب پاکستان سپرده است که آن کشور آنها را بازداشت و به دولت افغانستان بسپارد.

در بخشی از این اعلامیه آمده است "دولت جمهوری اسلامی افغانستان یک­بار دیگر تمنا دارد تا با حکومت پاکستان به طور مشترک، مخصوصاً در چهارچوب گروه همآهنگی چهارجانبه، در مورد لست­ها و نگرانی­های هردو طرف مسؤولانه اقدامات و بحث نماید".

دولت افغانستان بار دیگر هشدار داده است که اگر خشونت‌ها در برابر شهروندان افغان ادامه یابد؛ در آن صورت برای وضع تعذیرات بیشتر علیه گروه‌های دهشت‌افگن و حامیان شان تلاش خواهد کرد و در این راستا از میکانیزم‌های بین‌المللی به ویژه سازمان ملل متحد، اقدام می‌کند.

این در حالی است که پاکستان نیز، لست مشابه را قبل از این در اسلام‌آباد به سفیر افغانستان تسلیم کرده بود که در آن، اسامی ۷۶ نفری جا داده شده است و بر اساس گزارش‌های رسانه‌های پاکستانی اکثریت شان مربوط به اعضای گروه جمعیت‌الاحرار بوده است.

XS
SM
MD
LG