لینک های دسترسی

Breaking News

ارگ: در انتظار دریافت نتیجۀ نشست اداره ترمپ استیم


ریاست جمهوری افغانستان امروز ۱۷ اگست (۲۶ اسد) گفت که در انتظار دریافت نتیجۀ رسمی نشست روز گذشته ادارۀ دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده است.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان امروز در نشستی در کابل گفت: " ما تا هنوز به گونۀ رسمی منتظر اطلاعات و نتیجۀ این نشست استیم. قرار است حکومت افغانستان به گونه رسمی از نتایج این نشست اطلاع به دست بیاورد."

او افزود که برای حصول اطمینان از صلح همه جانبه در افغانستان، حکومت به گونه مشترک با زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه امریکا در امور مصالحه افغانستان کار خواهد کرد و به این امر متعهد است.

او افزود که آقای خلیلزاد به روز پنجشنبه در یک ویدیو کنفرانس "پیش از اینکه جزییات برنامه خویش را به رییس جمهور امریکا ارایه کند، با رییس جمهور افغانستان شریک ساخت."

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده روز گذشته با مقام‌های ارشد حکومت به شمول وزیر دفاع و لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده در مورد افغانستان بحث کرد.

آقای ترمپ در پایان این نشست در صفحه تویتر خود نوشت: " تازه یک جلسه بسیار خوب در مورد افغانستان را به پایان رساندم. بسیاری از جناح‌های‌ مخالف در جنگ ١٩ ساله، و ما، به دنبال رسیدن به یک توافق استیم - در صورت امکان!"

آقای صدیقی یک بار دیگر خروج نیروهای خارجی بر اساس شرایط و آتش بس با مخالفین مسلح افغانستان را از خواست های عمدۀ مردم افغانستان خواند.

سخنگوی ریاست جمهور افغانستان همچنان گفت که پس از توافق با طالبان، ایالات متحده با حکومت افغانستان نیز "اعلامیۀ" را امضا خواهد کرد. اما او در این مورد جزییات ارایه نکرد.

XS
SM
MD
LG