لینک های دسترسی

Breaking News

"هماهنگی خوب و پالیسی واحد" راز بهبود سکتور صحی افغانستان


بانک جهانی اخیراً با نشر گزارشی اعلام داشت که افغانستان، با وجود ناامنی هایش، در بخش صحی دست آورد های چشمگیری داشته است. در این گزارش که اوایل ماه مارچ به نشر رسید، آمده است که پیشرفت ها در ارایۀ خدمات صحی از سال ۲۰۰۳ بدینسو در افغانستان، حتی در مناطق ناامن، بهبود قابل ملاحظه ای داشته است.

داکتر فیروز الدین فیروز، وزیر صحت عامۀ افغانستان، میگوید که این پیشرفت ها در اثر "تلاش و هماهنگی خوب بین دولت و موسسات ارایه کنندۀ خدمات و کمک کننده ها" و نیز توافق روی پالیسی واحد و اولویت های مشخص شده، بوده است.

داکتر فیروز در مصاحبه با تلویزیون آشنا صدای امریکا، ضمن اشاره به ارقام امیدبخش در گزارش بانک جهانی راجع به افغانستان، گفت که تا نایل آمدن به هدف اصلی در بهبود خدمات صحی در این کشور، "هنوز هم راه دراز در پیشرو است".

وزیر صحت عامۀ افغانستان افزود که با ایجاد کمیتۀ تدارکات ملی، اکنون تمام قرارداد های وزارت صحت عامه از طریق کمیتۀ یاد شده بررسی و مرور گردیده و به دلیل رقابت آزاد "بر اساس کیفیت کار و ارزان بودن عرضۀ خدمات صحی"، در پروسۀ عقد قرارداد ها شفافیت وجود دارد.

آقای فیروز همچنان گفت که وزارت صحت عامۀ افغانستان، سکتور سیاسی نبوده، و خدمات صحی را در سراسر کشور، حتی به خانواده های شورشیان نیز فراهم می آورد. او افزود که عرضه کنندگان خدمات صحی، موسسات غیردولتی اند، اما از سوی دولت و امدادگران، تمویل میشوند.

مصاحبۀ کامل با فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامۀ افغانستان، را اینجا تماشا کرده می توانید:

مصاحبه با وزیر صحت عامۀ افغانستان
please wait

No media source currently available

0:00 0:07:13 0:00

XS
SM
MD
LG