لینک های دسترسی

Breaking News

ایجاد پایگاه نیرو های بریتانیایی در خارج از ولایت هلمند


ایجاد پایگاه نیرو های بریتانیایی در خارج از ولایت هلمند
ایجاد پایگاه نیرو های بریتانیایی در خارج از ولایت هلمند

روزنامه گاردین چاپ لندن در رابطه به ایجاد پایگاه نیرو های بریتانیایی در خارج از ولایت هلمند ، تبصره یی منتشر نموده و نوشته است از سال 2006 بدینسو برای اولین بار نیرو های بریتانیایی حضور دایمی خویش را در خارج از هلمند ، بر قرار ساختند.

روزنامه از قول مقامات ایالات متحده و بریتانیایی می نویسد ایجاد این پایگاه بخشی از تلاشهای می باشد که در جهت تامین امنیت جاده کلیدی که از میان یکی از نا آرام ترین ولسوالی های قندهار میگذرد ، به راه افتیده است .

گاردین با اشاره به تامین امنیت این شاهراه که از طرف نیرو های بریتانیایی دوشا دوش عساکر افغان صورت می گیرد ،علاوه می کند این سرک از ولسوالی میوند میگذرد که یکی از آخرین مناطقی است که اخیراً از طرف نیرو های ایالات متحده تحت کنترول درآورده شده است .

روزنامه در رابطه به حضور نیرو های بریتانیایی در منطقه که برای 6 ماه دیگر ادامه خواهد یافت ، می نویسد شمار قابل توجه پیلوت های بریتانیایی و نیروهای تقویتی در میدان هوایی قندهار مستقر می باشند . اما از سال 2006 بدینسو اکثریت نیرو های بریتانیایی تحت قومانده این کشور در هلمند متمرکز گردیدند . بعد از آنکه آنان برای سالها یگانه نیرو عمده خارجی در هلمند بودند بالاخره با اعزام نیرو های بحری ایالات متحده در آن ولایت و ولایت هجوار آن قندهار ، نقش محاربوی این نیرو ها کاهش یافت .

گاردین در اخیر می نویسد نیرو های ایالات متحده و بریتانیایی در مورد اینکه به چی تعدادی از نیرو ها در ولسوالی میوند مستقر می باشند ، چیزی نگفته اما تذکر داده اند تا کنون در آنجا در گیری های خونینی با طالبان داشته اند .

روزنامه نیویارک تایمز در مورد زخمیان جنگ در افغانستان که از مرگ رهایی می جویند مطلبی دارد که در آن آمده است در حالیکه تلفات نیرو های ایالات متحده در افغانستان در سال 2010 به بلند ترین سطح از زمان آغاز جنگ رسیده است ، شمار عساکری که ذریعه مرمی ها و یا پارچه های بم زخمی گردیده اند نیز افزایشی را نسبت به سالهای گذشته نشان میدهد .

روزنامه به ادامه می نویسد اما اسناد و معلومات دست داشته نشان میدهد در این اواخر تداوی زخمیان جنگ و نجات آنان از مرگ ، نسبت به میزان زخمیانی که به اثر جراحت هایشان میمیرند افزایشی را نشان میدهد .

نیویارک تایمز می نویسد این آمار نشان میدهد7.9 در صد عساکر ایالات متحده ، در سال 2010 به اثر جراحت های که برداشته بودند به هلاکت رسیده اند.

در حالیکه این آمار رقم زخمیانی را که در سال 2009 از پا در آمده اند11 در صد و در سال

2008 14.4 در صد نشان میدهد .

XS
SM
MD
LG