لینک های دسترسی

Breaking News

شورای صلح: ملاقات مقامات اندونیزیا و طالبان در هماهنگی با افغانستان انجام شده است


شورای عالی صلح افغانستان در واکنش به دیدار مقام‌های اندونیزیا با هیأت سیاسی طالبان می‌گوید که هماهنگی در مورد این دیدارها با مقام‌های حکومت افغانستان و این شورا وجود دارد.

سید احسان طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که مقام‌های افغان در دیدار با مقام‌های دولت‌های دیگر به ویژه دولت‌های اسلامی از آنان خواسته که برای تسریع بخشیدن روند صلح و آغاز مذاکرات مستقیم میان طالبان و حکومت، وساطت کنند.

گروه طالبان گفته است که هفته گذشته هیأتی از مقام‌های این گروه، به اندونیزیا سفر کرده و با مقام‌های آن کشور دیدار کرده است.

محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته است که که هیأتی از این گروه به رهبری محمد عباس ستانکزی، رئیس دفتر سیاسی این گروه، به اندونیزیا سفر کرده و از شنبه تا چهارشنبه هفته گذشته (۱۲تا ۱۵ اگست) در این کشور اقامت داشتند و با مقام‌های اندونیزیایی دیدار کرده اند.

در خبرنامه‌ای نشر شده از سوی طالبان آمده است "هیأت دفتر سیاسی با آقای محمد یوسف کالا، معاون رئیس جمهور، با خانم رینتو مارسودی وزیر خارجه و با آقای حامد اول الدین، نماینده خاص رئیس جمهور اندونیزیا برای افغانستان دیدار کردند و روی تأمین صلح در افغانستان و بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان صحبت کردند".

پیش از این، مقام‌های طالبان طی سفری به ازبیکستان با مقام‌های این کشور نیز دیدار کرده بودند و در مورد چگونگی گفتگوهای صلح صحبت کرده بودند.

XS
SM
MD
LG