لینک های دسترسی

Breaking News

حمید: به خاطر همجنسگرا بودن از خانواده طرد شدم


حمید از هفت سال به اینسو در کانادا به سر می برد.
حمید از هفت سال به اینسو در کانادا به سر می برد.

هفتۀ گذشته محکمۀ عالی امریکا در یک اقدام بی پیشینه، ازدواج همجنگسرایان را در تمام ۵۰ ایالت آن کشور قانونمند اعلام کرد. این اقدام پس از چند دهه مبارزۀ همجنگسرایان برای حقوق مساوی با دگرجنسگرایان صورت گرفت.

همزمان با این، در شماری از کشور های جهان میلیون ها تن به حمایت از حقوق انسانی همجنگسرایان راهپیمایی کردند و حدود ۲۶ میلیون کاربر فیسبوک به حمایت از این خواست، در یک اقدام نمادین عکسهای پروفایل شان را به شکل رنگین کمان در آوردند.

در این میان شماری از کاربران افغان نیز به رسم حمایت از حقوق مساوی همجنسگرایان عکسهای فیسبوک شان را رنگین ساختند. اما همجنگسرایی که در افغانستان جرم مستوجب مجازات شدید است، از این نهضت جهانی تا چه حد متاثر است.

حمیدالله حمید جوان همجنسگرای افغان مقیم کانادا می گوید که همجنسگرایی یک امر طبیعی است و نباید با آن مخالفتی وجود داشته باشد. او گفت که هرچند پذیرش همجنسگرایی دشوار است، جوامع باید مانند سایر تفاوت های طبیعی بشری این پدیده را نیز بپذیرند.

حمیدالله حمید در مصاحبه با صدای امریکا گفت که پس از آنکه همجنسگرا بودنش را آشکارا بیان کرد، از سوی خانواده و دوستانش طرد شد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:13:47 0:00
لینک دانلود

XS
SM
MD
LG