لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش برای صدور فتوای عدم مشروعیت جنگ در افغانستان


شورای عالی صلح افغانستان تلاش دارد تا از طریق یک کنفرانس بین المللی به شرکت علمای اسلامی، فتوایی در مورد عدم مشروعیت جنگ در افغانستان صادر شود.

مسوولین شورای عالی صلح در نظر دارند تا در ادامۀ تلاش ها برای استقرار صلح و ثبات در افغانستان، با برگزاری یک کنفرانس بین المللی در یکی از کشور های اسلامی، نظر علمای اسلامی را در مورد مشروعیت جنگ در افغانستان به دست آورند.

مولوی عطاالله لودین، معاون شورای عالی صلح روز یک شنبه در نشستی که از سوی کانون علمی و تحقیقات اسلامی در کابل برگزار شده بود گفت که این کنفرانس به زودی در عربستان سعودی و یا یکی دیگر از کشور های اسلامی دایر شود.

آقای لودین خواستار همکاری کشور های همسایه در امر تامین ثبات و تلاش های صلح در افغانستان شد. او اضافه کرد که حکومت افغانستان نیز باید برای تامین صلح در کشور پیش از سال ۲۰۱۴ تلاش کند.

نعمت الله شهرانی، مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان در امور دینی گفت که برای آوردن صلح در افغانستان، نیاز است که به ارزش ها و اوامر اسلامی توجه شود.

مسوولین کانون علمی و تحقیقات اسلامی می گویند که برای تامین صلح در افغانستان به تبلیغت وسیع نیز نیاز است که باید از طریق مساجد، مکاتب، علمای دینی و مطبوعات صورت گیرد.

مسوولین این نهاد همچنان نقش کشور های همسایه به ویژه پاکستان را در تامین صلح و ثبات در افغانستان مهم و ضروری دانسته می گویند که برای جلب همکاری صادقانه پاکستان به تلاش های صلح باید توجه صورت گیرد.

شورای عالی صلح در حالی برای بدست آردن فتوای علمای دینی برای نا مشروع عنوان کردن جنگ در افغانستان تلاش می کند که مخالفین مسلح دولت زیر نام جهاد، همواره بر مبارزه بر ضد حکومت و نیرو های خارجی مستقر در آن کشور ادامه می دهند.
XS
SM
MD
LG