لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان در مورد هلیکوپتر پاکستانی تحقیقات می کند


وزارت دفاع افغانستان به نهاد های امنیتی خود دستور داده است تا درزمینه رهایی ونجات افراد ربوده شده بصورت جدی تلاش نمایند.
وزارت دفاع افغانستان به نهاد های امنیتی خود دستور داده است تا درزمینه رهایی ونجات افراد ربوده شده بصورت جدی تلاش نمایند.

وزارت دفاع افغانستان می گوید که هرچند پاکستان برای عبور یک فروند هلیکوپتر خود ازفضای این کشور اجازه گرفته بود اما این معلوم نیست که آیا این هیلکوپتر همان هیلکوپتر است یا خیر.

مسئوولین وزارت دفاع ملی کشورمی گویند که بخاطر روشن شدن این مسئله تحقیق خواهند کرد. یک هلیکوپتر پاکستانی روز گذشته در ولسوالی ازره لوگر نشست اضطراری کرده بود. این هلیکوپتر به شمول یک پیلوت هفت سرنشین داشته است.

جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان دراین باره به رادیو آشنا صدای امریکا گفت که این هیلکوپتر نوع MI17 روسی، بعد ازظهر دیروز در منطقه لکی ولسوالی ازره ولایت لوگر که یک ساحه صعب العبور میباشد نسبت عوارض تخنیکی نشست اضطراری نموده بود.

آقای وزیری می گوید:" بعد ازنشست اضطراری این هیلکوپتر، گروهی از دهشت افگنان بالای شان حمله ور شده پیلوت و شش تن از راکبین آنها ر ا باخود برده اند؛ اما هنوز معلوم نیست که این هیلکوپترهمان هیلکوپری بوده که حکومت پاکستان اجازه عبور آنرا گرفته بود یا خیر، که دراین زمینه تحقیق می شود.

تا کنون مخالفین مسلح درمورد این هیلکوپترو سرنشینان آن به رسانه چیزی نه گفته است.

وزارت دفاع افغانستان به نهاد های امنیتی خود دستور داده است تا درزمینه رهایی ونجات افراد ربوده شده ای این هلیکوپتر پاکستانی، بصورت جدی تلاش نمایند.

اما جنرال عاصم باجوه سخنگوی اردوی پاکستان درصفحه ای تویترخود نوشته است که جنرال راحیل شریف رئیس ستاد ارتش پاکستان، با جنرال جان نیکلسن قوماندان نیروهای مآموریت حمایت قاطع درکابل، تیلفونی با هم صحبت کرده و از او خواستار کمک در زمینه ای رهایی سرنشینان ربوده شده این هلیکوپترشده است.

رسانه های پاکستانی می گویند که این هلیکوپتر مربوط حکومت ایالیتی پنجاب بوده وبخاطر بررسی های تخنیکی ازطریق افغانستان به روسیه درحال حرکت بود.

اخترمنیر سخنگوی سفارت پاکستان درکابل، به خبرنگاران گفته است که برای عبور این هلیکوپتر ازخاک افغانستان، قبلآ اجازه دولت افغانستان گرفته شده است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG