لینک های دسترسی

Breaking News

سیریز کریکت افغانستان با آیرلند ۲-۲ مساوی شد


پاپ فرانسیس در حال فرستادن پیام کریسمس از بالکن اصلی کلیسای سنت پیترز در واتیکان
پاپ فرانسیس در حال فرستادن پیام کریسمس از بالکن اصلی کلیسای سنت پیترز در واتیکان

تیم ملی کریکت آیرلند توانست در پنجمین و آخرین رقابت یک روزه در برابر افغانستان با تفاوت ۱۲ دوش، افغانستان را شکست دهد و این دور رقابت های یک روزه را ۲-۲ مساوی سازد.

اصغرستانکزی، کپتان تیم ملی کریکت افغانستان در رقابت پنجم با وجودیکه شیر و خط را برده بود اما نخست تیم آیرلند را به بیتنگ دعوت کرد.

کارشناسان و مفسرین عرصۀ کریکت این تصمیم آقای ستانکزی را به باد انتقال گرفته می گویند که با توجه به سابقۀ بیتنگ افغانستان و فضای موجود در میدان کریکت آیرلند، "می باید کپتان افغانستان مانند سایر رقابت ها نخست به بیتنگ می پرداخت و از آهسته شدن پچ میدان در اننگ دوم استفادۀ اعظمی را می برد."

آیرلندی ها در ۵۰ اوور تعیین شده هدف ۲۶۶ دوش را به افغانستان تعیین کردند. جویس، بازیکن آیرلندی یکبار دیگر توانست بالر های افغان را سراسیمه سازد و با کسب ۱۶۰ دوش تا آخرین بال رقابت در میدان بماند.

ویلسن با کسب ۵۸ دوش توانست در تعیین هدف تقریباً دشواری به تیم افغانستان نقش عمدۀ را در کنار جویس بازی کند.

خط بالنگ افغانستان در این رقابت نهایی، 20 دوش اضافی داد و دولت ځدران توانست با دادن ۴۹ دوش در ۱۰ اوور، ۲ بازیکن تیم آیرلند را از میدان حذف کند.

سایر بالر های افغان مانند یمین احمدزی، محمد ځدران و نبی عیسی خیل، هر یک موفق شدند یک یک بازیکن تیم ملی آیرلند را از میدان خارج سازند.

آغاز ناموفق بیتنگ افغانستان

تیم ملی کریکت افغانستان وقتی به میدان آمد، آغاز خوبی نداشت. محمد شهزاد با کسب ۷ و جاوید احمدی ۳ دوش، از میدان خارج شدند. پس از آن هر آن تلاش که برای ایجاد یک مشارکت دوامدار میان دو بازیکن خط بیتنگ افغانستان صورت گرفت اما به جای نرسید.

تیم افغانستان در ۵۰ اوور تعیین شده با از دست دادن ۹ بازیکن توانست ۲۵۳ دوش کسب کند.

نجیب الله ځدران با بهترین کاردگی توانست ۵۴ دوش کسب کند، راشدخان ۴۰، اصغرستانکزی ۳۲، دولت ځدران ۳۱، رحمت شاه ۳۰ و نبی عیسی خیل با کسب ۲۵ دوش تلاش کردند هدف ۲۶۶ را پوره کنند اما در کل خط بالنگ آیرلند بهتر درخشید و بازیکنان افغان را نگذاشت به سادگی دوش کسب کنند.

در میان بالرهای آیرلند، براین ۳ بازیکن افغان را خارج کرد، حالانکه چیس و مک کارتی هر یک موفق به حذف دو دو بازیکن افغانستان شدند و موتاف و ستیرلنگ توانستند یک یک بازیکن افغان را از میدان خارج سازند.

نخستین رقابت میان آیرلند و افغانستان به خاطر بارش برگزار نشد. دومین رقابت را افغانستان برد حالانکه سومین بازی را شکست خورد و در رقابت چهارم توانست با تفاوت ۷۹ دوش پیروز شود.

در هر سه رقابت که میان این دو تیم برگزار شده بود، افغانستان نخست به بیتنگ پرداخته بود و انتظار می رفت در این رقابت نیز اصغرستانکزی نخست به بیتنگ بپردازد. کارشناسان می گویند که باوجود تساوی این دور رقابت های یک روزۀ کریکت، تیم افغانستان فرصت خوبی پیروزی در برابر آیرلند را از دست داد.

XS
SM
MD
LG