لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان عاملان کشتار هفت مسافر هزاره را به دار آویختند


گفته می شود که طالبان طرفدار ملا اختر محمد منصور هشت جنگجوی داعش را به اتهام قتل مسافران هزاره به دار آویخته اند.
گفته می شود که طالبان طرفدار ملا اختر محمد منصور هشت جنگجوی داعش را به اتهام قتل مسافران هزاره به دار آویخته اند.

در حالیکه محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان تعهد کرده بود که عاملان کشتار مسافران هزاره را به کیفر خواهد رساند، گفته می شود که طالبان هشت نفر را با ادعای اینکه عاملان قتل مسافران اند، در مربوطات ولایت زابل به دار آویختند.

مهمند نصرتیار ولسوال ارغنداب ولایت زابل به صدای امریکا گفت که طالبان مربوط به جناح ملا اختر محمد منصور صبح امروز هشت جنگجوی داعش را در منطقۀ ملک این ولسوالی به جرم قتل هفت مسافر هزاره به دار آویختند.

هرچند تا کنون طالبان وفادار به ملا اختر محمد منصور، رسماً مسوولیت اعدام هشت جنگجوی داعش را به دوش نگرفته است، اما به نظر می رسد که با چنین اقدام فوری آن گروه در پی جلب افکار عامه به سوی خویش باشند.

این در حالی است که رئیس جمهور غنی سربریدن هفت مسافر بی دفاع – سه زن و چهار مرد- را "نشانۀ زبونی و شکست دشمنان افغانستان" خواند.

مقام های محلی ولایت زابل همچنان گفته اند که اجساد هفت مسافر هزاره که اعضای دو خانواده بودند، عصر دو شنبه به بسته‌گان شان در ولسوالی جاغوری ولایت غزنی تحویل داده شد.

طالبان همواره به اجرای محاکم آنی صحرایی متهم بوده و در صورت تایید، این تازه ترین مورد از اقدامات فراقانونی آن گروه خواهد بود.

از سوی دیگر مقامهای محلی در زابل گفتند که در نتیجۀ درگیری میان دو گروه شورشیان طالب و جنگجویان داعش در ولسوالی های خاک افغان و دای چوپان آن ولایت، طالبان زیر فرمان ملا منصور دادالله که از ملا رسول پشتیبانی می کنند، مجبور به ترک ولایت زابل شده اند.

یکی از ساکنان این ساحه که به دلیل جنگ دو روزه میان دو گروه مخالف طالبان و داعش از روستای خود بیجا شده بود، به صدای امریکا گفت که اکنون درگیری متوقف شده است و روستانشینان دوباره به خانه های شان بر می گردند.

XS
SM
MD
LG