لینک های دسترسی

Breaking News

صد جنگجوی داعش در ننگرهار کشته شد


طی دو هفته گذشته ۱۰۰ تن از افراد گروه داعش در ولایت ننگرهار کشته شده و ۳۳ تن از جنگجویان داعش و طالبان مسلح بازداشت شده اند.

حیاتالله حیات، والی ننگرهار، عصر روز چهارشنبه در یک نشست خبری بیان داشت که در اثر عملیاتهای هوایی و زمینی قوای مشترک افغان و امریکایی در نقاط مختلف این ولایت، دستِ‌کم ۱۰۰ تن از افراد گروه داعش کشته شده اند.

والی ننگرهار گفت که طی این دو هفته ماموریتاش، ۱۱ داعشی و ۲۲ طالب مسلح نیز در شهر جلالآباد و نقاط مختلف این ولایت، بازداشت شده اند.

آقای حیات افزود که هفته گذشته، خانه مسکونی والی نامنهاد گروه داعش برای ننگرهار نیز در ولسوالی بتیکوت در اثر حملات هوایی تخریب شده است؛ ولی از نام و وضعیت خود والی داعش معلومات ارائه نکرد.

والی ننگرهار گفت "واقعاتی که در جلالآباد به وقوع پیوسته بودند چون مستوفیت، قبل از آن بالای مؤسسه سیف ده چلدرن، واقعه میدان کرکت و چندین واقعه بزرگ دیگر که پلانگذاری شده بود، همه عاملان و پلانگذاران آن را بازداشت کرده ایم که روز بعدی در مورد معلومات بیشتر به شما ارائه خواهیم کرد."

همچنان، والی ننگرهار گفت که در دوهفتۀ گذشته، ۲۲ تن به اتهام فعالیتهای بزرگ تروریستی در این ولایت بازداشت شده اند که در چندین حملات تهاجمی دست داشته اند.

تحرکات امنیتی اداره ولایتی با استقبال گرم باشنده گان روبه‌رو شده است.

باشندگان ننگرهار باوجود آنکه از کارکردهای اداره ولایتی ابراز رضایت دارند ولی بیشتر کار میخواهند.

هفته گذشته ۴۱ منسوب پولیس از سوی رئیس جمهور افغانستان در ولایت ننگرهار از سمت شان سبک دوش شدند و به جای آنان افراد جدید گماشته شدند .

با این تغییر، وضعیت امنیتی این ولایت تا حدی بهبود یافته؛ ولی جلو کشتارهای هدفمند پولیس هنوز هم گرفته نشده است.

XS
SM
MD
LG