لینک های دسترسی

Breaking News

باتور دوستم: ایجاد ائتلاف نجات افغانستان، اشتباه تعبیر شده


دومین گردهمایی هواداران ائتلاف نجات افغانستان، به روز یکشنبه، در ولایت جوزجان برگزار گردید.

هزاران تن از هواداران حزب جمعیت اسلامی، حزب جنبش ملی اسلامی و حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، امروز طی یک گردهمایی در ولایت جوزجان، از ائتلاف نجات افغانستان حمایت نشان داده و خواهان برگشت بی درنگ جنرال عبدالرشید دوستم، معاون نخست ریاست جمهوری شدند.

باتور دوستم، پسر جنرال دوستم که مسئولیت رهبری حزب جنبش ملی اسلامی را برعهده دارد، گفت شماری از سران حکومت، از ایجاد ایتلاف نجات افغانستان، تعبیر اشتباه کرده اند.

باتور دوستم همچنان خواستار توجه دولت به تحکیم امنیت در کشور، به ویژه در جوزجان شد. همچنان نمایندگان احزاب جمعیت اسلامی و وحدت اسلامی مردم افغانستان دراین همایش گفتند که تشکیل ائتلاف نجات افغانستان، پایه های حکومت وحدت ملی را به لرزه دراورده است.

درهمین حال، شماری از هالی ولایت جوزجان و هواداران ائتلاف نجات افغانستان، با تاکید بر تامین امینت، و سرکوب هراس افگنان درشمال، خواستار حضور دوباره جنرال دوستم بر کرسی معاونیت اول شدند.

عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس جمهور غنی، از دیر زمانی در مجالس رسمی حضور نیافته و پس از آغاز بحث ها روی قضیۀ احمد ایشچی، در بیرون از افغانستان به سر میبرد.

هواداران ائتلاف نجات افغانستان چندی پیش نیز همایش مشابهی را در شهر مزار شریف برپا داشته بودند. دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به آن همایش گفته بود که خواست‌ های برگزارکنندگان آن به جای آنکه طرح بدیل برای بیرون رفت از مشکلات افغانستان داشته باشد، بیشترمتکی به خواست‌ها و اغراض شخصی آنان می باشد.

XS
SM
MD
LG