لینک های دسترسی

Breaking News

کرزی: امریکا نمیتواند عملیات نظامی را در افغانستان اجرا کند


دیدار آقای کرزی با خانوداه های قربانیان حمله بر هوتل لبنانی در کابل
دیدار آقای کرزی با خانوداه های قربانیان حمله بر هوتل لبنانی در کابل
رئیس جمهور کرزی پس از شنیدن نتایج تحقیقات در عملیات مشترک اردوی امریکا و افغانستان، که تلفات ملکی به همراه داشت و وی سربازان امریکایی را مقصر ان میداند، بیان داشت که امریکا دیگر حملات خویش در افغانستان را توقف دهد.

عبدالستار خواصی، عضو ولسی جرگه، به نمایندگی از شورای ملی که یکی از اعضای این هیات است میگوید امریکائیان در انجا بمبارد را از ساعت ده شب اغاز کردند و تا صبح ادامه دادند " به قول شاهدان عینی، امریکائیان هر کسی را که در قریه و در خانه میدیدند بر آنها شلیک می کردند. "

اما جنرال دید محمد، که به نمایندگی از اردوی ملی، در این هیات شامل است میگوید که نیروهای پیاده نظام از قریه وازغر تحت حمله قرار گرفتند و عملیات بعدی رسماً منظور شد" من منحیث یک عضو این هیات و عضو وزارت دفاع می گویم که عملیاتی که در روز بعدی صورت گرفت و سربازان کماندو اردوی افغانستان در ان شرکت داشتند از سوی وزارت دفاع افغانستان منظور شده بود."

تقبیح حملات دهشت افگنی
از سوی دیگر صد ها افغان دیروز در بیرون رستوان لبنانی در کابل تجمع کردند و بدنبال حمله طالبان بر این رستوران که بیست و یک کشته برجا گذاشت علیه خشونت دست به مظاهره زدند.

مظاهره کنندگان با حمل شعار های چون 'علیه دهشت افگنی مقاومت میکنیم' و 'ما دهشت افگنی را محکوم میکنیم' به جاده های کابل راهپیمایی کردند. سلما الکوزی یک تن از شرکت کنندگان این راه پیمایی میگوید مظاهره کنندگان خواهان مقاومت صلح امیز در برابر خشونت اند" ما میخواهیم واکنش خود را در یک راه بیشتر صلح امیز و مدنی نشان بدهیم و خواهان مذاکرات صلح هستیم."

مظاهره کنندگان: علیه دهشت افگنی مقاومت می کنیم
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:32 0:00

طالبان طی نشر اعلامیه ای مسولیت حمله روز جمعه بر رستوران لبنانی در کابل را به عهده گرفته و گفته اند که انرا به تلافی از عملیات نظامی ایالات متحده امریکا بر قریه وازغر غوربند انجام داده اند که در ان دوازده فرد ملکی کشته شده است.

اما ریاست جمهوری افغانستان سازماندهی چنین حملات پیچیده و مغلق دهشت افگنی را کار طالبان عادی ندانسته وخاطر نشان ساخته که در عقب چنین حملات خونین سازمان های استخباراتی فراتر از مرزها قرار دارند.

خبرنامه ریاست جمهوری از هیچ سازمان اطلاعاتی بیرونی نام نبرده است اما در گذشته مقام های افغان اداره اطلاعاتی پاکستان 'آی اس آی' را به حمایت از گروهای دهشت افگن و مخالفین مسلح دولت افغانستان متهم کرده بودند.
XS
SM
MD
LG