لینک های دسترسی

Breaking News

رئیس جمهور غنی به کندز رفت


محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان قبل از ظهر امروز جمعه به منظور بررسی اوضاع امنیتی ولایت کندز، به آن ولایت سفر کرد و از شهامت و فدا کاری نیروهای امنیتی و دفاعی در آن ولایت ستایش نمود.

آقای غنی در حالی به شهر کندز سفر مینماید که این شهر سه هفته قبل بدست طالبان سقوط نموده بود و حدود یک هفته قبل قوای امنیتی افغانستان آنرا دوباره تصرف کرد.

آقای غنی ضمن سپاس از جنرالان، افسران و منسوبین ارردوی ملی، پولیس و امنیت ملی گفت که شما "افغانستان را عزت بخشیدید." به گفته آقای غنی این کشور در نتیجه کوشش و قربانی های دوامدار شما "انشاالله" کشور آباد خواهد شد و تمام افغان ها وطن خود را خانه مشترک شان خواهد دانست."

آقای غنی ضمن صحبت در یک گردهمایی قوای امنیتی کشور در کندز گفت که جنگ کندز در برابر قوای امنیتی افغان یک آزمون بود و به گفته او "قوای افغان از این آزمون به خوبی برآمد."

آقای غنی ضمن صحبت خود گفت که برای بررسی تمام عوامل سقوط کندر بدست طالبان، کمیسیون مستقل را توظیف نموده داست.

رئیس جمهور غنی ارزو نمود که انحصار استعمال مشروع قوه تنها و تنها در دست قوای امنیتی افغان باشد. آقای غنی گفت چند سال مشکل دیگر نیز پیش رو است ولی به گفته او بقول معروف "بعد از هر سختی آسانی می آید."

در خلال صحبت خود آقای غنی به قوای امنیتی کشور اطمینان داد که حکومت افغانستان به قربانی های آنها احترام می گذارد و سال آینده در کنار قل اردوهای اردوی افغانستان برای خانواده های منسوبین اردو، اعمار خانه ها را آغاز خواهد کرد.

طلبان هژده روز قبل شهر کندز را از حکومت افغانستان تصرف نمودند که بعد از دو هفته جنگ قوای مسلح افغانستان توانست این شهر را دوباره تسخیر نماید.

رئیس جمهور غنی در حالی به کندز سفر می نماید که شب گذشته بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده با در نظر داشت وضیعت امنیتی افغانستان، برنامه بیرون کشیدن قوای امریکایي را از آنکشور به تعویق انداخت.

XS
SM
MD
LG