لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان، قرغزستان را شکست داد


تیم ملی فوتبال افغانستان پیش از سفر به جانب تاجکستان
تیم ملی فوتبال افغانستان پیش از سفر به جانب تاجکستان
تیم ملی فوتبال افغانستان، در دومین دیدار دوستانه با قرغزستان به پیروزی ۱-۰ دست یافت. تنها گول پیروزی تیم ملی فوتبال افغانستان را یوسف مشرقی در نیمۀ اول بازی به ثمر رسانید.

افغانستان در دیدار نخست دوستانه با قرغزستان، به نتیجۀ صفر مقابل صفر دست یافته بود. پس از آن در دیدار دیگر دوستانه با تاجکستان، با تنها گول دقایق نخستین بازی، افغانستان شکست را پذیرا شد.

هر چند افغان ها در رویارویی دوستانه با تاجکستان تلاش فراوان به خرج دادند تا کم از کم بازی را به تساوی بکشانند، اما بآنهم ترکیب ۴-۳-۳ که یک سیستم حمله یی پنداشته می شود، برای پیروزی افغان ها در برابر تاجکستان مثمر نیافتاد.

مربی آلمانی تیم ملی فوتبال افغانستان که قرار است در سه بازی نخست چلنج کپ آسیا، ملی پوشان افغان را رهبری کند، در رقابت امروزی نیز تلاش به خرج داد تا بتواند ترکیب نهایی تیم ملی فوتبال افغانستان را مشخص سازد.

تیم ملی فوتبال افغانستان، با ترکیبی از افغان های مقیم در خارج و بازیکنان لیگ برتر افغانستان شکل گرفته و نبود همآهنگی میان بازیکنان تیم در نخستین رقابت دوستانه با قرغزستان به خوبی محسوس بود.

تعویض های مکرر امروزی در تیم ملی فوتبال افغانستان، نمایانگر تلاش مربی آن تیم برای شکل دهی یازده بازیکن نخست در رقابت های جلنچ کپ آسیا، بود.

تیم ملی فوتبال افغانستان، همین اکنون مصروف سپری کردن کمپ آموزشی در کویت است و قرار است پیش از اشتراک در رقابت های چلنج کپ آسیا، رقابت دوستانۀ دیگری نیز با تیم ملی کویت داشته باشد.

کویت از جمله تیم های برازندۀ کشور های خلیج به شمار می رود و رقابت با آن تیم نه تنها تجربۀ خوبی برای افغان ها خواهد بود بلکه می تواند نیروی فزیکی و تکتیکی ملی پوشان افغان را به آزمون بکشد.

ایجاد روحیه پس از پیروزی

پیروزی تیم ملی فوتبال افغانستان در جام کشور های جنوب آسیا، توقعات مردم و هواخواهان آن تیم را در سرتاسر جهان بلند برد.

در نخستین رقابت تیم ملی با قرغزستان که به تساوی بدون گول انجامید، انتظارات مردم فروکش کرد اما شکست در برابر تاجکستان، مردم را واداشت تا در قبال توانمندی و ظرفیت تیم ملی فوتبال افغانستان بازاندیشی کنند.

کارشناسان عرصۀ فوتبال، دوری بازیکنان از تیم، خستگی سفر و آرایش جدید بازیکنان در میدان را از عوامل نتیجۀ نامطلوب دو رقابت دوستانۀ تیم ملی عنوان کردند.

اما پیروزی امروزی افغانستان در برابر قرغزستان، یکبار دیگر امیدواری را در نزد افغان ها ایجاد کرد تا انتظار نتیجۀ بهتری را در چلنج کپ داشته باشند.

یوسف کارگر، سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان که در سه رقابت نخست این تیم در مالدیف حضور نخواهد داشت به صدای امریکا گفت که سطح فوتبال کشور های اشتراک کننده در چلنج کپ به مراتب بلندتر از کشور های جنوب آسیا است و تلاش خواهند کرد با یک نتیجۀ قناعت بخشی به افغانستان برگردند.

آقای کارگر گفت که اگر "واقع بینانه بنگریم، افغانستان تا هنوز نه از لحاظ تجربه و نه از لحاظ امکانات، در سطح کشور های مانند ترکمنستان، فلیپین و مالدیف قرار نگرفته است."

تیم افغانستان در چلنج کپ آسیا با تیم های فلیپین، ترکمنستان و لاووس هم گروه است که از جملۀ مدعیان جام نیز به شمار می روند.

نخستین رقابت تیم ملی فوتبال افغانستان در چلنج کپ آسیا به تاریخ بیستم ماه می در برابر فلیپین خواهد بود که به تعقیب آن به تاریخ ۲۲ می با ترکمنستان و آخرین رقابت گروهی افغانستان با لاووس خواهد بود که به تاریخ ۲۴ همین ماه در شهر اوودو مالدیف برگزار خواهد شد.

در گروه الف، تیم های فلسطین، قرغزستان، مالدیف و میانمار حضور دارند و قهرمان این جام مستقیماً راهی رقابت های جام ملت های آسیا خواهد شد، فرصتی که خواب آن را تمام هشت تیم اشتراک کننده در آن جام، در سر می پروراند.
XS
SM
MD
LG