لینک های دسترسی

Breaking News

سفیر پاکستان به وزارت خارجۀ افغانستان احضار شد


وزارت خارجه افغانستان پاکستان را به نقض قوانین بین المللی متهم کرده است
وزارت خارجه افغانستان پاکستان را به نقض قوانین بین المللی متهم کرده است

وزارت خارجه افغانستان در مورد درگیری های اخیر مرزی میان نیروهای سرحدی افغان و پاکستانی در امتداد مرز بین دو کشور اعتراض شدید کرد.

وزارت امور خارجه افغانستان با نشر بیانیه یی گفته است که در پیوند به این قضیه سید ابراز حسین سفیر پاکستان مقیم کابل را امروز فراخوانده است.

وزارت امور خارجه افغانستان از حکومت پاکستان خواسته است تا برای توقف فوری حملات نیروهای پاکستانی بر پوسته های سرحدی افغانستان اقدام فوری و جدی کند.

حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت خارجۀ افغانستان به آقای حسین گفته است که تکرار چنین حملات از جانب نظامیان پاکستانی، تلاشهای دو کشور را برای بهبود روابط آسیب خواهد زد.

وزارت امور داخله افغانستان روز چهارشنبه از یک درگیری در ولسوالی برمل ولایت پکتیکا بین نیروهای پولیس سرحدی افغان و پاکستانی خبر داد.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخلۀ افغانستان ضمن تایید این رویداد گفت که نظامیان پاکستانی در ساحۀ مرزی انگور ادۀ ولسوالی برمل ولایت پکتیکا تخطی کرده و خودسرانه به اعمار تاسیسات پرداختند.

سخنگوی وزارت داخله گفت که بر اساس تفاهم موجود، هرگونه اقدام در دو طرف خط دیورند باید با جانب مقابل هماهنگ شود، در غیر آن نیروهای سرحدی افغان صلاحیت کامل دارند که مانع اقدامات خودسرانه شوند.

در همین حال رسانه های پاکستانی از قول مقامهای آن کشور گزارش داده اند که سربازان افغان بر نظامیان پاکستانی حمله کرده و کم از کم شش سرباز پاکستانی را زخمی کردند.

XS
SM
MD
LG