لینک های دسترسی

Breaking News

ارگ: وزیر صحت عامه استعفا داده؛ عثمانی: برکنار شده‌ام


ادارۀ امور ریاست جمهوری افغانستان با نشر مکتوبی گفته است که محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در پی دریافت استعفانامۀ محمد جواد عثمانی، وزیر صحت عامۀ افغانستان، استعفای وی را منظور کرده است، اما آقای عثمانی مدعی است که استعفا نداده است.

در مکتوب ادارۀ امور که در بالای آن مهر "اشد محرم" زده شده، آمده است: "استعفای وزیر صاحب منظور است و هر مدیری که تحت نظارتش فساد گسترده واقع شود مسوول است اگر ابهام وجود داشته باشد، خویش را معذول بپندارند."

در همین حال، آقای عثمانی در پیامی که در صفحۀ فیسبوکش نشر کرده است، مدعی است که استعفا نداده است و از سوی رییس جمهور غنی برکنار شده است. او در شرح این پیام نوشته است: "من استعفاء نداده ام و تصميمی كه عليه من اتخاذ شده است، كاملا سياسی است."

آقای عثمانی همچنین مدعی شده است که در دو روز گذشته رییس جمهور غنی به وی تلیفون کرده و خواستار استعفای وی شده است، حالانکه به گفتۀ آقای عثمانی هیچ گونه موانع قانونی برای ادامۀ کارش وجود ندارد.

دو روز پیش از این چهار کارمند ارشد وزارت صحت عامۀ افغانستان به اتهام "رشوه‌ستانی" بازداشت شدند که برادر احمد جواد عثمانی نیز شامل بازداشت شدگان است.

جمشید رسولی، سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان روز سه شنبه ۲۹ دسمبر (نهم جدی) با فرستادن پیام تصویری به خبرنگاران گفت که این افراد پس از اطلاع و شکایت برخی از کارمندان وزارت صحت افغانستان بازداشت شده اند.

احمد جواد عثمانی روز پنجشنبه در کنفرانس خبری گزارشدهی در مورد کروناویروس تایید کرد که برادرش در میان کارمندان بازداشت شدۀ وزارت صحت عامه است. او ربط دادن اتهامات فساد را به خودش، "توطیه سیاسی" عنوان کرده است.

XS
SM
MD
LG