لینک های دسترسی

Breaking News

نقش زنان در کاهش کشت کوکنار در ولایت هرات


زنان در ولایت هرات، درمبارزه با مواد مخدر و کاهش کشت کوکنار، نقش عمده داشته اند.

مسؤولان ریاست مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات، می‌گویند با استفاه از نقش مؤثر زنان در خانواده‌ها، تلاش می‌کنند از استعمال مواد مخدر جلوگیری کنند.

غلام جیلانی دقیق، رئیس مبارزه با مواد مخدر هرات می‌گوید زنان در هرات مانند مردان در مبارزه با کشت کوکنار تلاش کرده اند و در ولسوالی‌های غوریان، رباط سنگی و شیندند این ولایت کشت کوکنار با همکاری زنان به صفر رسیده است.

آقای دقیق، می‌افزاید که زنان در خانواده‌ها می‌توانند شوهر خود را از کشت کوکنار منصرف نمایند و فرزندان خویش را از استعمال مواد مخدر دور نگه دارند.

رئیس ریاست مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات می‌گوید که به کمک زنان توانسته اند در محلات دوردست آگاهی رسانی کنند.

به گفته آقای دقیق، آنان در برنامه‌های آگاهی‌دهی، زنان آگاه از اضرار مواد مخدر را بعنوان مُبَلغ به خانه‌ها می‌فرستند تا به زنانی که آگاهی ندارند، اطلاع رسانی کنند.

فرزانه ابراهیمی، رئیس شورای زنان ولسوالی شیندند ولایت هرات، از هفت سال به این سو در تلاش آگاهی‌دهی از اضرار مواد مخدر به سایر زنان این ولسوالی است.

خانم ابراهیمی می‌گوید، تلاش‌های آنان تا حد زیاد نتیجه داده است و در نقاط مرکزی ولسوالی شیندند زنان زیادی را با خود هم‌سو کرده اند.

او می گوید کوشش می‌کند که به روستاها برود، کمپاین کند و به خانواده‌ها و ملاامامان مساجد و موی سپیدان از اضرار کشت کوکنار و فواید کشت‌های بدیل بگوید.

ریاست مبارزه با مواد مخدر در حالی زنان را جهت اطلاع رسانی از اضرار موادمخدر استخدام کرده که هنوز ناامنی در برخی ولسوالی‌های هرات یکی از چالش‌های بزرگ فرا راه مُبَلغین است.

XS
SM
MD
LG