لینک های دسترسی

Breaking News

شمار معتادان در سرپل ۵۰درصد افزایش یافته است


مسولان ریاست مبارزه بامواد‌مخدر ولایت سرپل در شمال افغانستان می‌گویند که رقم معتادین دراین ولایت نسبت به سال گذشته، پنجاه درصد افزایش یافته است.

حمیدالله‌ حمید، رئیس مبارزه بامواد مخدر سرپل می‌گوید: "آمارهای که از طریق منابع مردمی جمع آوری شده است درسطح این ولایت بیش از ده هزار تن از افراد معتاد به مواد مخدر وجود دارد امادر سطح شهر سرپلنزدیک به ۴۰۰ تن معتاد خیابانی موجود است که این ارقام نشان دهندۀ افزایش ۵۰ درصدی معتادین مواد مخدر در این ولایت میباشد".

رئیس مبارزه علیه مواد مخدر در ولایت سرپل با ابراز نگرانی از وضعیت معتادان در این ولایت، می‌گوید که این معتادین چالش جدی برای افراد سالم اند.

شمار معتادان در سرپل ۵۰ درصد افزایش یافته است
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:10 0:00

​شورای ولایتی سرپل، دلیل افزایش شمار معتادین مواد مخدر را در این ولایت، بیکاری می‌دانند.

محمد نوررحمانی ریس شورای ولایتی گفت: "هرورز وضعیت اقتصادی مردم روبه خراب شدن است این موضوع مایه نگرانی است و این موضوع سبب شده است تا جوانان روبه اعتیادو مواد مخدر بیاورند وتعداد معتادین با گذشت هرورز روبه افزیش است امید وارهستم که وزارت های مربوط ومقام های دولتمرکزی بادرنظر داشت منافع اولیای کشور بخصوص باشنده گان ولایت سرپل اقداماتیرا روی دست گیرند وزمینه کار درمعدن نفت برای جوانان مهیا سازند".

ادارۀ محلی سرپل می‌گوید که توان جمع آوری و تداوی این معتادین را ندارد و از حکومت مرکزی خواهان توجۀ جدی است.

در ولایت سرپل تنها یک شفاخانه بیست بستر برای تداوی معتادین وجود دارد که به گفته مسئولین این شفاخانه، برای تداوی معتادین بسنده نیست.

XS
SM
MD
LG